II otwarty konkurs ofert na powierzenie zadania publicznego w zakresie organizacji wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży w 2014 roku
Bydgoszcz, 6 czerwca 2014 r.
WO. 5551. 2. 6 / 2014.HW
Ogłoszenie
o otwartym konkursie ofert
na realizację zadania publicznego
o otwartym konkursie ofert
na realizację zadania publicznego
KUJAWSKO- POMORSKI KURATOR OŚWIATY
działając na podstawie art. 11 ust. 2 oraz art. 13 ustawy z
dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234,
poz. 1536, z późn. zm.) ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w zakresie organizacji wypoczynku letniego w
2014 r. dla dzieci i młodzieży objętych obowiązkiem szkolnym z województwa
kujawsko-pomorskiego.
I. RODZAJ ZADANIA: organizacja w okresie od 1
sierpnia 2014 r. do 31 sierpnia 2014 r, na terenie kraju wypoczynku letniego
dla dzieci i młodzieży szkół podstawowych i gimnazjów (wiek uczestników wypoczynku od 6 do 16 lat) z województwa
kujawsko-pomorskiego.
II. FORMA I WARUNKI REALIZACJI ZADANIA
POWIERZENIE organizacji wypoczynku letniego dla dzieci i
młodzieży z województwa kujawsko-pomorskiego, pochodzących z rodzin korzystających ze
świadczeń pomocy społecznej GOPS i MOPS, które ze względu na swoją
sytuację, wynikającą z problemów
rodzinnych, miejsca zamieszkania, niepełnosprawności mają utrudniony dostęp do
wypoczynku.
1. W ramach powierzenia realizacji
zadania publicznego sfinansowane będą formy wypoczynku zorganizowane na
zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21
stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełnić organizatorzy
wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. z 1997 r. Nr 12, poz. 67 z póź. zm. ). Każde z zadań
będzie realizowane na podstawie umowy o powierzenie realizacji zadania
publicznego. W ramach powierzenia
realizacji zadania publicznego sfinansowane będą formy wypoczynku organizowane w
postaci, kolonii lub obozów, poza miejscem zamieszkania dzieci i młodzieży
trwające 14 dni ( 13 noclegów ) w wysokości 59,00 zł na osobę dziennie.
1.1. W ramach powierzenia
(zadanie 1.1) Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty zamierza
powierzyć organizację wypoczynku w formie kolonii i obozów poza miejscem
zamieszkania dzieci i młodzieży, z realizacją programu promującego aktywny
wypoczynek i zainteresowanie aktywnością fizyczną dla każdej grupy kolonijnej, dla 103 osób, pochodzących z rodzin
korzystających ze świadczeń pomocy społecznej GOPS i MOPS działających
na obszarze powiatów: bydgoskiego grodzkiego, bydgoskiego ziemskiego, sępoleńskiego, tucholskiego, nakielskiego, świeckiego,
mogileńskiego.
1.2. W
ramach powierzenia (zadanie 1.2) Kujawsko-Pomorski
Kurator Oświaty zamierza powierzyć organizację wypoczynku w formie kolonii i
obozów poza miejscem zamieszkania dzieci i młodzieży z realizacją programu promującego
aktywny wypoczynek i zainteresowanie aktywnością fizyczną dla każdej grupy
kolonijnej, dla 102 osób,
pochodzących z rodzin korzystających ze świadczeń pomocy społecznej GOPS
i MOPS działających na obszarze powiatów: żnińskiego, inowrocławskiego, brodnickiego,
wąbrzeskiego, grudziądzkiego grodzkiego, grudziądzkiego ziemskiego.
1.3. W
ramach powierzenia (zadanie 1.3) Kujawsko-Pomorski
Kurator Oświaty zamierza powierzyć organizację wypoczynku w formie kolonii i
obozów poza miejscem zamieszkania dzieci i młodzieży z realizacją programu promującego
aktywny wypoczynek i zainteresowanie aktywnością fizyczną dla każdej grupy kolonijnej, dla 103 osób,
pochodzących z rodzin korzystających ze świadczeń pomocy społecznej GOPS
i MOPS działających na obszarze powiatów: chełmińskiego, rypińskiego,
radziejowskiego, aleksandrowskiego, lipnowskiego, golubsko-dobrzyńskiego.
III. WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PUBLICZNYCH
przeznaczonych na realizację tych zadań wynosi 255. 167, 00 zł. ( słownie: dwieście pięćdziesiąt pięć
tysięcy sto sześćdziesiąt siedem złotych 00/100).
IV. ZASADY
PRZYZNAWANIA DOTACJI
1. Oferta musi
spełniać kryteria określone w art. 14 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234,
poz. 1536, z późn. zm).
2. Dotacja może być
przyznana wyłącznie na wydatki:
a) bezpośrednio związane z realizacją zadania publicznego,
b) racjonalne, efektywne i merytorycznie uzasadnione,
c) uwzględnione w budżecie zadania,
d) faktycznie poniesione w okresie realizacji zadania,
e) udokumentowane dowodami księgowymi, fakturami, rachunkami, wystawionymi wyłącznie na zleceniobiorcę,
f) dla których jest prowadzona wyodrębniona dokumentacja finansowo-księgowa,
g) ujęte w ewidencji księgowej podmiotu, któremu udzielono dotacji.
3. Zgodnie z art. 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o
działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.) dotacja dla zleceniobiorców, których oferty zostaną
wybrane w wyniku konkursu, zostanie przyznana na podstawie umowy o powierzenie
zadania publicznego i na warunkach w niej określonych
4. Zleceniobiorca przed rozpoczęciem realizacji
zadania ma obowiązek zgłosić wypoczynek kuratorowi oświaty
właściwemu ze względu na miejsce siedziby organizatora zgodnie z § 6
rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie
warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U.
Nr 12, poz. 67, z późn.zm.) w terminie umożliwiającym uzyskanie zaświadczenia o
zgłoszeniu wypoczynku, o którym mowa w § 6b cytowanego wyżej rozporządzenia, a
kopię zaświadczenia o zgłoszeniu placówki wypoczynku musi przedłożyć
zleceniodawcy w dniu podpisania umowy (na każdy turnus oddzielnie).
5. Zgodnie z art. 151 ust. 2 i art. 221 ust. 3 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 330, z póź. zm.), każda umowa, na podstawie
której zostanie przekazana dotacja określać będzie:
a) szczegółowy opis zadania (zawarty w ofercie stanowiącej
integralną część umowy), w tym cel, na jaki dotacja została przyznana i termin
jego wykonania,
b) wysokość udzielonej dotacji i tryb płatności: przyznana dotacja będzie wypłacona w dwóch transzach: I transza stanowić będzie 70 % całości dotowanej kwoty i może być wypłacona zleceniobiorcy przed rozpoczęciem realizacji zadania, II transza stanowić będzie 30% całości kwoty dotacji i może zostać wypłacona zleceniobiorcy nie później niż 30 dni od dnia zakończenia zadania i złożenia sprawozdania z wykonania zadania, wraz z zaktualizowaną listą uczestników wypoczynku,
c) termin wykorzystania dotacji,
d) tryb kontroli wykonania zadania,
e) termin i sposób rozliczenia udzielonej dotacji,
b) wysokość udzielonej dotacji i tryb płatności: przyznana dotacja będzie wypłacona w dwóch transzach: I transza stanowić będzie 70 % całości dotowanej kwoty i może być wypłacona zleceniobiorcy przed rozpoczęciem realizacji zadania, II transza stanowić będzie 30% całości kwoty dotacji i może zostać wypłacona zleceniobiorcy nie później niż 30 dni od dnia zakończenia zadania i złożenia sprawozdania z wykonania zadania, wraz z zaktualizowaną listą uczestników wypoczynku,
c) termin wykorzystania dotacji,
d) tryb kontroli wykonania zadania,
e) termin i sposób rozliczenia udzielonej dotacji,
f) termin
zwrotu niewykorzystanej dotacji.
6. W przypadku wystąpienia okoliczności wymagających zmian w realizacji zadania, oferent jest zobowiązany do poinformowania na piśmie Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty o tych zmianach i uzasadnieniu konieczności ich wprowadzenia. Zmiany można dokonać jedynie za zgodą Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty na podstawie aneksu do umowy.
6. W przypadku wystąpienia okoliczności wymagających zmian w realizacji zadania, oferent jest zobowiązany do poinformowania na piśmie Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty o tych zmianach i uzasadnieniu konieczności ich wprowadzenia. Zmiany można dokonać jedynie za zgodą Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty na podstawie aneksu do umowy.
7. W przypadku realizacji zadania w formie
powierzenia przyznana dotacja stanowi 100 % całkowitych kosztów,
oferent nie może angażować w jego realizację środków własnych, ani środków z
innych źródeł, a udział dzieci
i młodzieży w zorganizowanym wypoczynku musi być wolny od obowiązku wnoszenia
przez rodziców lub opiekunów prawnych jakichkolwiek opłat.
V. ZASADY
WYDATKOWANIA DOTACJI
1. Koszty
realizacji zadania, które mogą być pokryte z dotacji w przypadku zadań, których
realizację Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty powierzy, to następujące
koszty merytoryczne, obsługi i inne:
1) koszty osobowe
(merytoryczne): wynagrodzenia i wyżywienie osób realizujących zadanie
do 15 % otrzymanej dotacji (wynagrodzenie kadry pedagogicznej: wychowawców,
kierownika wypoczynku, instruktorów, ratownika, pielęgniarki, oraz wyżywienie kadry),
2) koszty rzeczowe
(merytoryczne): np. zakup upominków, nagród dla dzieci i młodzieży korzystającej z wypoczynku, zakup żywności, środków higienicznych,
leków, a także koszty realizowania programu;
3) zakup usług
(merytoryczne): np. transport, przejazdy turystyczne, wyżywienie dla
dzieci, i koszty usług realizowanego programu, koszty ubezpieczenia uczestników;
4) koszty lokalowe
(merytoryczne): np. media - gaz, energia elektryczna, woda,
ogrzewanie tylko w części dotyczącej realizowanego zadania, wynagrodzenie
obsługi ośrodka, kucharza, pomocy
kuchennej, personel sprzątający i inne koszty związane z zakwaterowaniem;
5) koszty
administracyjne (obsługi zadania): do 5 % otrzymanej dotacji np.
zakup materiałów biurowych, koszty połączeń telefonicznych, wynagrodzenie
obsługi księgowej, koordynatora zadania.
Koszty i ich kategorie uwzględnione w budżecie
zadania muszą mieć swoje odzwierciedlenie w szczegółowym opisie zadania.
Inne koszty niż wyszczególnione w pkt. 1 nie będą uznawane jako koszt realizacji zadania.
2.
Dotacja może być wykorzystana wyłącznie na wydatki:
a) bezpośrednio związane z realizacją zadania publicznego,
b) racjonalne, efektywne i merytorycznie uzasadnione,
c) uwzględnione w budżecie zadania,
d) faktycznie poniesione w okresie realizacji zadania, tj. od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia realizacji zadania,
e) udokumentowane dowodami księgowymi, ( fakturami, rachunkami ), wystawionymi wyłącznie na organizatora wypoczynku z którym zostanie zawarta umowa, dla których jest prowadzona wyodrębniona dokumentacja finansowo-księgowa,
f) ujęte w ewidencji księgowej podmiotu, któremu udzielono dotacji.
3. Środki pochodzące z dotacji nie mogą być wykorzystane na:
a) bezpośrednio związane z realizacją zadania publicznego,
b) racjonalne, efektywne i merytorycznie uzasadnione,
c) uwzględnione w budżecie zadania,
d) faktycznie poniesione w okresie realizacji zadania, tj. od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia realizacji zadania,
e) udokumentowane dowodami księgowymi, ( fakturami, rachunkami ), wystawionymi wyłącznie na organizatora wypoczynku z którym zostanie zawarta umowa, dla których jest prowadzona wyodrębniona dokumentacja finansowo-księgowa,
f) ujęte w ewidencji księgowej podmiotu, któremu udzielono dotacji.
a)
zobowiązania poniesione przed dniem podpisania umowy, albo po terminie zakończenia
zadania,
b) wydatki związane z działalnością gospodarczą,
c) wydatki inwestycyjne oraz pozostałe środki trwałe,
d) inne bezpośrednio nie związane z realizacją zadania.
b) wydatki związane z działalnością gospodarczą,
c) wydatki inwestycyjne oraz pozostałe środki trwałe,
d) inne bezpośrednio nie związane z realizacją zadania.
4. Poziom kosztów obsługi zadania publicznego,
w tym kosztów administracyjnych nie może przekroczyć 5 % całkowitych kosztów
zadania.
5.
Jeżeli dany koszt finansowy z dotacji wykazany w sprawozdaniu z realizacji
zadania nie jest równy z kosztem określonym w odpowiedniej pozycji kosztorysu,
to uznaje się go za zgodny z kosztorysem wtedy, gdy nie nastąpiło jego
zwiększenie o więcej niż 10 %, jeżeli łącznie spełnione są następujące
przesłanki:
a)
suma przesunięć nie może przekraczać 10 % środków dotacji,
b) zwiększenie nie może być wynikiem wzrostu wydatków na wynagrodzenia i honoraria osób biorących udział w realizacji zadania,
c) przesunięcia nie mogą zwiększać wartości kosztów obsługi zadania ogółem wskazanych w kosztorysie.
b) zwiększenie nie może być wynikiem wzrostu wydatków na wynagrodzenia i honoraria osób biorących udział w realizacji zadania,
c) przesunięcia nie mogą zwiększać wartości kosztów obsługi zadania ogółem wskazanych w kosztorysie.
Koszty i ich kategorie uwzględnione w budżecie zadania muszą mieć swoje
odzwierciedlenie w szczegółowym opisie zadania.
6. Dokumentami potwierdzającymi poniesienie wydatku mogą być
wyłącznie faktury i rachunki, wystawione wyłącznie na organizatora wypoczynku, które:
a) powinny być opisane w
następujący sposób: jeśli związane są z realizacją programu: ,,kwota....zł została
wydatkowana na ...... np. zakup biletów wstępu na basen (należy wpisać, liczbę
grup, uczestników x cenę jednostkową
oraz termin turnusu) zgodnie ze
złożonym harmonogramem z dotacji Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty zgodnie
z umową z dnia ...", (wzór stanowi
załącznik Nr 3 do ogłoszenia),
b) jeśli dotyczą zakwaterowania, powinny mieć zaznaczone: liczba osób oraz daty turnusów,
c) jeśli dotyczą rozliczenia kosztów wyżywienia, powinny zawierać liczbę posiłków, liczbę osób i cenę jednostkową posiłku (stawkę dziennego wyżywienia),
d) po opisaniu podlegają skopiowaniu i załączone są do sprawozdania, (wzór stanowi załącznik Nr 2 do ogłoszenia).
e) przy rozliczaniu nie należy łączyć turnusów, zestawienia faktur sporządzić należy do każdego turnusu, ujętego w harmonogramie załączonym do oferty,
f) data wystawienia faktury, musi być zgodna z terminem turnusu jakiego dotyczy.
VI. TERMIN I
WARUNKI REALIZACJI ZADANIA
b) jeśli dotyczą zakwaterowania, powinny mieć zaznaczone: liczba osób oraz daty turnusów,
c) jeśli dotyczą rozliczenia kosztów wyżywienia, powinny zawierać liczbę posiłków, liczbę osób i cenę jednostkową posiłku (stawkę dziennego wyżywienia),
d) po opisaniu podlegają skopiowaniu i załączone są do sprawozdania, (wzór stanowi załącznik Nr 2 do ogłoszenia).
e) przy rozliczaniu nie należy łączyć turnusów, zestawienia faktur sporządzić należy do każdego turnusu, ujętego w harmonogramie załączonym do oferty,
f) data wystawienia faktury, musi być zgodna z terminem turnusu jakiego dotyczy.
1. Pobyt
dzieci i młodzieży na wypoczynku zorganizowany musi zostać w okresie od 1 sierpnia 2014 r. do 31 sierpnia 2014 r; przy czym całe zadanie, obejmujące również przygotowanie zadania i
podsumowanie organizacji wypoczynku, w tym dokonywanie płatności, może być
realizowane w okresie od dnia ogłoszenia wyników o konkursie do dnia 30
września 2014 r; z tym zastrzeżeniem, że wydatki z dotacji mogą zostać
poniesione wyłącznie po podpisaniu umowy na realizację zadania.
2. Organizator może złożyć tylko jedną ofertę.
3. Obowiązkiem organizatora jest prowadzenie dokumentacji z realizacji zadania.
4. Organizator lub kierownik
wypoczynku niezwłocznie powiadamia Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy o zaistnieniu okoliczności mogących zagrażać zdrowiu lub życiu
dzieci i personelu.
5. Podmiot realizujący zadanie,
zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia
29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330 z póź. zm.),
ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r.
Nr.101 poz. 926 z póź. zm.), oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach
publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z póź. zm. ).
6. Uczestnikami wypoczynku przy powierzeniu
realizacji zadania mogą być
wyłącznie dzieci i młodzież pochodzące z
rodzin korzystających ze świadczeń opieki społecznej, w tym korzystające z opieki instytucjonalnej tj. przebywające w
placówkach opiekuńczo-wychowawczych i domach dziecka), mieszkające w
województwie Kujawsko-Pomorskim i spełniające obowiązek szkolny tzn. uczęszczające do szkół podstawowych i
gimnazjów (zalecany wiek uczestników wypoczynku 6-16 lat). Naboru uczestników
wypoczynku zleceniobiorca dokona za pośrednictwem gminnych i miejskich ośrodków
pomocy społecznej.
7. Wypoczynek powinien być zorganizowany
w jednej miejscowości, w obiektach w stanie technicznym nie budzącym zastrzeżeń
( z terenem wokół ośrodka bezpiecznym,
ogrodzonym, oświetlonym, posiadających wyposażenie sportowo-rekreacyjne
odpowiednie do realizacji programu), posiadających dobre warunki sanitarne (bieżąca ciepła woda całą dobę, nie więcej
niż 10 uczestników na 1 sanitariat oraz nie więcej niż 8 uczestników na 1
stanowisko prysznicowe, sprzątane codziennie przez zatrudniony personel), w
pokojach maksymalnie 6 osobowych z odpowiednim wyposażeniem (szafy ubraniowe z wieszakami, stolik i
krzesła oraz szafki osobiste przy łóżkach).
8. W ramach realizacji
programu wypoczynku organizator zorganizuje minimum jedną wycieczkę dla
uczestników każdego turnusu, połączoną ze zwiedzaniem atrakcji turystycznych
regionu, a także zapewni uczestnikom pełną opiekę pedagogiczną w czasie podróży
oraz bezpłatny wstęp do zwiedzanych w czasie wycieczek obiektów.
9. W trakcie realizacji
zadania zleceniobiorca jest zobowiązany do zapewnienia dzieciom
i młodzieży bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu oraz opiekę wychowawczą ze strony odpowiednio przygotowanej kadry pedagogicznej, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełnić organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. Nr 12 poz. 67, z póź. zm. ), w szczególności zleceniobiorca musi posiadać kartę kwalifikacyjną każdego uczestnika wypoczynku.
i młodzieży bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu oraz opiekę wychowawczą ze strony odpowiednio przygotowanej kadry pedagogicznej, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełnić organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. Nr 12 poz. 67, z póź. zm. ), w szczególności zleceniobiorca musi posiadać kartę kwalifikacyjną każdego uczestnika wypoczynku.
10. Dzieciom korzystającym z wypoczynku w formie
powierzenia zleceniobiorca jest zobowiązany zapewnić 4 posiłki
dziennie (śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację).
Z wyjątkiem pierwszego i ostatniego dnia turnusu.
Pierwszy dzień turnusu powinien rozpocząć się od obiadu, a ostatni dzień turnusu może zakończyć się po podaniu śniadania uczestnikom wypoczynku.
Z wyjątkiem pierwszego i ostatniego dnia turnusu.
Pierwszy dzień turnusu powinien rozpocząć się od obiadu, a ostatni dzień turnusu może zakończyć się po podaniu śniadania uczestnikom wypoczynku.
11. Zleceniobiorca musi zapewnić uczestnikom wypoczynku suchy
prowiant i napoje w czasie podróży do miejsca wypoczynku
oraz w drodze powrotnej w ilości dostosowanej do odległości jaką mają do
przebycia uczestnicy. Dzieci muszą mieć stały dostęp do napojów przez cały czas
trwania turnusu.
12. Zleceniobiorca musi zapewnić bezpłatną opiekę medyczną
uczestnikom wypoczynku, bezpłatny dostęp do obiektów sportowych i kąpielisk,
opiekę ratownika, bezpłatny wstęp do zwiedzanych obiektów w czasie wycieczek
oraz pełną opiekę pedagogiczną w czasie podróży.
13. Oferent po
dokonaniu naboru uczestników organizowanego wypoczynku sporządzi listę uczestników.
Lista powinna zawierać imię, nazwisko, datę urodzenia, PESEL, adres
zamieszkania, nazwę i numer szkoły do której dziecko uczęszcza oraz nazwę MOPS
- GOPS, z którego pomocy korzysta rodzina dziecka, według stanu na dzień
rozpoczęcia wypoczynku. W dniu rozpoczęcia realizacji zadania lub najpóźniej
w terminie 3 dni od dnia rozpoczęcia realizacji
zadania, zleceniobiorca dostarczy na adres hwiatrowska@bydgoszcz.uw.gov.pl zleceniodawcy listę
uczestników zadania według stanu na dzień jego rozpoczęcia.
14. Po zakończeniu
realizacji zadania zleceniobiorca dołączy do sprawozdania końcowego
zaktualizowaną listę uczestników wypoczynku.
VII. WYMAGANA DOKUMENTACJA
1. Prawidłowo
wypełniony formularz oferty podpisany przez osoby upoważnione do składania
oświadczeń woli, zgodnie z wyciągiem z Krajowego Rejestru Sądowego lub zgodnie
z innym dokumentem potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go
reprezentujących, (wzór stanowi załącznik
Nr 1 do ogłoszenia).
Pouczenie
Ofertę oraz
załączniki należy składać w jednym egzemplarzu. Wszystkie strony powinny być ze
sobą połączone (np. zszyte) i ponumerowane.
Wszystkie pola oferty muszą zostać czytelnie wypełnione. W pola, które nie odnoszą się do oferenta, należy wpisać ,,nie dotyczy".
W dokumencie nie wolno dokonywać skreśleń i poprawek, poza wyraźnie wskazanymi rubrykami. W przypadku opcji ,,niepotrzebne skreślić" należy dokonać właściwego wyboru.
Należy podać termin związania ofertą do dnia 30.06.2014 r.
Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
W rubryce I.9. należy wpisać jedynie te osoby, które będą podpisywać umowę po ogłoszeniu wyników konkursu. Osoby te muszą być uprawnione zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji. Należy również podać numery dowodów osobistych wskazanych osób.
Wszystkie pola oferty muszą zostać czytelnie wypełnione. W pola, które nie odnoszą się do oferenta, należy wpisać ,,nie dotyczy".
W dokumencie nie wolno dokonywać skreśleń i poprawek, poza wyraźnie wskazanymi rubrykami. W przypadku opcji ,,niepotrzebne skreślić" należy dokonać właściwego wyboru.
Należy podać termin związania ofertą do dnia 30.06.2014 r.
Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
W rubryce I.9. należy wpisać jedynie te osoby, które będą podpisywać umowę po ogłoszeniu wyników konkursu. Osoby te muszą być uprawnione zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji. Należy również podać numery dowodów osobistych wskazanych osób.
Na ostatniej stronie ( w wyznaczonym miejscu ) należy
dokładnie wpisać wszystkie załączniki.
2. Kopia aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego,
innego rejestru, ewidencji (odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym
i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany). Podmioty wymienione w
art. 3. ust. 3 ustawy z dnia 24
kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
(Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm), składają dekret (o powołaniu na
proboszcza lub inną funkcję) upoważniający do składania oświadczeń woli w
imieniu podmiotu.
3. Statut podmiotu opatrzony potwierdzeniem jego zgodności z oryginałem.
4. Roczne sprawozdanie merytoryczne lub roczne uproszczone, (wzór stanowi załącznik nr 1 do
rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 lutego 2013 r.
poz. 234) (dotyczy organizacji, których przychód nie przekroczył 100.000 zł
w danym roku) sprawozdanie merytoryczne z działalności organizacji pożytku
publicznego,
- obowiązek złożenia sprawozdań, o których mowa wyżej nie dotyczy podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm), które nie prowadziły działalności w roku poprzednim. Te organizacje obowiązane są dołączyć oświadczenie podpisane przez osobę lub osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu tych podmiotów, o następującej treści: ,,W imieniu organizacji ………… oświadczam/oświadczamy, że w roku 2013 nie prowadziliśmy działalności dlatego nie możemy złożyć sprawozdania merytorycznego.
- obowiązek złożenia sprawozdań, o których mowa wyżej nie dotyczy podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm), które nie prowadziły działalności w roku poprzednim. Te organizacje obowiązane są dołączyć oświadczenie podpisane przez osobę lub osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu tych podmiotów, o następującej treści: ,,W imieniu organizacji ………… oświadczam/oświadczamy, że w roku 2013 nie prowadziliśmy działalności dlatego nie możemy złożyć sprawozdania merytorycznego.
5. Szczegółowy opis bazy noclegowej - opis oraz minimum 5
kolorowych fotografii przedstawiających zewnętrzny i wewnętrzny widok obiektu
przeznaczonego do zakwaterowania uczestników wypoczynku (może być ulotka,
folder) oraz program.
6. Wykaz osób przy udziale których,
oferent zamierza zrealizować zadanie, koniecznie z opisem ich kwalifikacji i wskazaniem, które osoby są czynnymi zawodowo
nauczycielami (wzór stanowi załącznik Nr 4
do ogłoszenia).
7. Do oferty powinny być dołączone dokumenty potwierdzające
należyte wykonanie zadania z ostatnich trzech lat. Referencje, rekomendacje,
opinie muszą zawierać następujące sformułowania
o realizowanych przez niego
zadaniach ,,podmiot X zrealizował należycie zadanie polegające na
organizacji wypoczynku dla dzieci i młodzieży ( liczba dzieci korzystających z
wypoczynku ), na rzecz podmiotu Y".
VIII. TERMIN, MIEJSCE I SPOSÓB SKŁADANIA OFERT
1. Termin składania ofert ustala się do dnia 27 czerwca 2014 r.
2. Oferty należy składać wyłącznie na druku, stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia.
3.
Oferty należy przesłać pocztą na adres: Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy
ul. Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz (decyduje data
stempla pocztowego) lub złożyć w siedzibie Kuratorium, w pok. 228 II piętro lub w Kancelarii Kuratorium w pok.
300 III piętro (do godz. 15.00).
4. Na kopercie należy umieścić: pełną nazwę organizatora i jego
adres wraz z dopiskiem Otwarty konkurs ofert ,,Wypoczynek dzieci i młodzieży
2014 r. - POWIERZENIE"
5. Oferta, która wpłynie po wskazanym wyżej terminie, nie
będzie objęta procedurą konkursową.
IX. TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERT
1. Oferty złożone na realizację zadania publicznego w zakresie organizacji
wypoczynku letniego dzieci i młodzieży podlegają ocenie formalno-rachunkowej i
merytorycznej.
2. Kryteria formalno-rachunkowe
Oferta podlega odrzuceniu bez
możliwości uzupełnienia w przypadku, gdy:
a) złożona jest po terminie określonym w ogłoszeniu,
b) złożona jest przez nieuprawniony podmiot,
c) dotyczy zadania, które nie jest objęte celami statutowymi podmiotu,
d) zadanie jest niezgodne z celami i założeniami merytorycznymi konkursu,
e) termin realizacji zadania jest inny niż w ogłoszeniu,
f) jest niekompletna - brak kompletu wymaganych załączników o których mowa w dziale VII ogłoszenia
a) złożona jest po terminie określonym w ogłoszeniu,
b) złożona jest przez nieuprawniony podmiot,
c) dotyczy zadania, które nie jest objęte celami statutowymi podmiotu,
d) zadanie jest niezgodne z celami i założeniami merytorycznymi konkursu,
e) termin realizacji zadania jest inny niż w ogłoszeniu,
f) jest niekompletna - brak kompletu wymaganych załączników o których mowa w dziale VII ogłoszenia
g) brak podpisów osób
upoważnionych do składania oświadczeń woli.
2.1 Ocena finansowa, z zachowaniem
warunków określonych w art. 15 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności
pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn.
zm.) oraz zgodnie z niniejszym ogłoszeniem, uwzględnieni w szczególności:
2.2. kalkulację kosztów - prawidłowość
kalkulacji, celowość, oszczędność oraz efektywność wykonania,
UWAGA: w
przypadku powierzenia wyklucza się udział środków finansowych własnych
organizatora.
3. Ocenę
merytoryczną, z zachowaniem warunków określonych w art. 15 ustawy z dnia 24
kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z
2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.) oraz zgodnie z niniejszym ogłoszeniem,
dokona, powołana przez Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty komisja.
1) Kryteria merytoryczne wynikające z
ogłoszenia:
a) zgodność oferty z rodzajem zadania określonym w ogłoszeniu;
b) zgodność oferty ze szczegółowym zakresem zadania określonym w ogłoszeniu;
c) ukierunkowanie zadania na realizację celów określonych w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert;
d) zasoby niezbędne do realizacji zadania (kadra, warunki lokalowe),
e) doświadczenie oferenta w realizacji zadań podobnego typu,
f) dotychczasowa współpraca z Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy.
2) Kryteria merytoryczne wynikające z ustawy:
a) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3,
b) kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
c) spójność kosztorysu z zakresem merytorycznym działań,
d) jakość wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 będą realizować zadanie publiczne;
e) realizacja zleconych zadań publicznych ( w przypadku organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne) z uwzględnieniem rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
a) zgodność oferty z rodzajem zadania określonym w ogłoszeniu;
b) zgodność oferty ze szczegółowym zakresem zadania określonym w ogłoszeniu;
c) ukierunkowanie zadania na realizację celów określonych w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert;
d) zasoby niezbędne do realizacji zadania (kadra, warunki lokalowe),
e) doświadczenie oferenta w realizacji zadań podobnego typu,
f) dotychczasowa współpraca z Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy.
2) Kryteria merytoryczne wynikające z ustawy:
a) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3,
b) kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
c) spójność kosztorysu z zakresem merytorycznym działań,
d) jakość wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 będą realizować zadanie publiczne;
e) realizacja zleconych zadań publicznych ( w przypadku organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne) z uwzględnieniem rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
4. Po analizie złożonych ofert komisja
konkursowa przedłoży rekomendację co do wyboru ofert Kujawsko-Pomorskiemu Kuratorowi Oświaty,
który dokona ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert.
5. Ogłoszenie wyników otwartego
konkursu ofert nastąpi nie później niż do
dnia 7 lipca 2014 r.
6. Wyniki konkursu zostaną
zamieszczone na stronie www.bip.kuratorium.bydgoszcz.pl
oraz w siedzibie Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy.
7. W przypadku pytań prosimy je kierować wyłącznie w formie
elektronicznej na adres: hwiatrowska@bydgoszcz.uw.gov.pl
8. Jeśli organizator, któremu
powierzono zadania nie przystąpi do
podpisania umowy, Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do podpisania umowy z organizatorem, którego oferta uzyskała następną w kolejności najwyższą liczbę
punktów.
9. Dla wyników w sprawie wyboru ofert i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
10. Oferty wraz z pozostałymi dokumentami nie są zwracane Oferentowi.
X. INFORMACJE DODATKOWE
1. Po ogłoszeniu wyników konkursu, organizatorzy
wyłonieni w konkursie zobowiązani są do zawarcia umowy, której wzór określa
załącznik nr 2 do rozporządzenia
Ministra Pracy i polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru
oferty i ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r, Nr 6 poz. 25 ) w terminie wyznaczonym
przez Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty.
2. W przypadku odstąpienia od zawarcia
umowy Oferent ma obowiązek niezwłocznie pisemnie powiadomić Kuratorium Oświaty
w Bydgoszczy o swojej decyzji.
3. W przypadku dokonania zmian w składzie kadry, organizator powinien przesłać informację do Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy.
4. Wszelkie zmiany w zakresie umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnego aneksu.
5. Prawa i obowiązki dotyczące realizacji zadania nie mogą być przenoszone na inne podmioty bądź jednostki.
6. Dotacje pobrane w nadmiernej wysokości podlegają natychmiastowemu zwrotowi.
3. W przypadku dokonania zmian w składzie kadry, organizator powinien przesłać informację do Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy.
4. Wszelkie zmiany w zakresie umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnego aneksu.
5. Prawa i obowiązki dotyczące realizacji zadania nie mogą być przenoszone na inne podmioty bądź jednostki.
6. Dotacje pobrane w nadmiernej wysokości podlegają natychmiastowemu zwrotowi.
7. Na stronie www.kuratorium.bydgoszcz.uw.gov.pl
w zakładce ,,Wypoczynek" oraz w BIP zostaną zamieszczone następujące załączniki
do niniejszego ogłoszenia:
- załącznik nr 1 - wzór oferty o powierzenie organizacji wypoczynku letniego
- załącznik nr 2 wzór sprawozdania,
- załącznik nr 3 wzór opisu dokumentów finansowych
- załącznik nr 4 wykaz kadry pedagogicznej
- załącznik nr 1 - wzór oferty o powierzenie organizacji wypoczynku letniego
- załącznik nr 2 wzór sprawozdania,
- załącznik nr 3 wzór opisu dokumentów finansowych
- załącznik nr 4 wykaz kadry pedagogicznej
8. W roku 2013 z wypoczynku
w ramach konkursu skorzystało 1 400 dzieci i młodzieży z województwa kujawsko-pomorskiego. Na realizację wypoczynku przeznaczono kwotę 627. 405 zł z tego:
a) w formie powierzenia wypoczynek
został zrealizowany na kwotę 351.405 zł,
b) w formie wsparcia na kwotę 276.000 zł.
b) w formie wsparcia na kwotę 276.000 zł.
UWAGA: oddziały
terenowe, filie itp. nie posiadające osobowości prawnej lub inne jednostki wchodzące w skład większych organizacji, których statuty nie przewidują możliwości ich
samodzielnego działania i ubiegania się o dotację, mogą złożyć ofertę za pośrednictwem np. zarządu
głównego lub np. oddziału posiadającego osobowość prawną lub statutowo określoną
możliwość samodzielnego działania i ubiegania się o dotację, a w ofercie powinien być wskazany wówczas np. oddział lub np. filia
realizująca bezpośrednio zadanie lub załączyć do oferty upoważnienie Zarządu
Z up.
Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty
załącznik nr 1 - wzór oferty o powierzenie organizacji wypoczynku letniego
załącznik nr 2 - wzór sprawozdania
załącznik nr 2 wzór sprawozdania cz. II
załącznik nr 3 - wzór opisu dokumentów finansowych
załącznik nr 4 - wykaz kadry pedagogicznej
Marcin Piotrowski
Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
załącznik nr 1 - wzór oferty o powierzenie organizacji wypoczynku letniego
załącznik nr 2 - wzór sprawozdania
załącznik nr 2 wzór sprawozdania cz. II
załącznik nr 3 - wzór opisu dokumentów finansowych
załącznik nr 4 - wykaz kadry pedagogicznej
Wytworzył: | H. Wiatrowska |
---|---|
Data wytworzenia: | 06.06.2014 |
Opublikował w BIP: | Sławomir Klich |
Data opublikowania: | 06.06.2014 10:48 |
Ostatnio zaktualizował: | Robert Ciechanowski |
Data ostatniej aktualizacji: | 02.08.2017 09:20 |
Liczba wyświetleń: | 18 |