Ogłoszenie konkursu ofert na POWIERZENIE wykonania zadania publicznego w zakresie zorganizowania wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży w 2016 r.
Bydgoszcz,
25 maja 2016 r.
WO. 5551. 2. 6 /
2016.HW
Ogłoszenie
o otwartym konkursie
ofert
na realizację zadań publicznych.
KUJAWSKO
- POMORSKI KURATOR OŚWIATY
działając na podstawie art. 11 ust. 2 oraz art. 13 ustawy z dnia
24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239
z późn. zm. ),
ogłasza otwarty konkurs
ofert na realizację zadania publicznego
w zakresie zorganizowania w 2016 r. wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej z
terenu województwa kujawsko-pomorskiego
w czasie ferii letnich.
oraz zaprasza do składania ofert.
Zlecenie realizacji zadania nastąpi w formie
powierzenia zadania wraz z udzieleniem
dotacji na jego realizację.
I. Rodzaj zadania, warunki realizacji i wysokość środków
publicznych, które Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty ma zamiar przeznaczyć na
realizację tego zadania:
Rodzaj zadania i szczegółowe warunki realizacji | Wysokość środków |
Zadanie z obszaru: wypoczynek dzieci i młodzieży, w tym: 1. Zadanie: organizacja na terenie kraju wypoczynku dzieci i młodzieży z mniejszymi szansami, ze szkół podstawowych i gimnazjów, które ze względu na swoją sytuację, wynikającą z problemów rodzinnych, miejsca zamieszkania i innych mają utrudniony dostęp do wypoczynku z terenu województwa kujawsko-pomorskiego w czasie ferii letnich 2016 r; 2. Organizacja wypoczynku w formie kolonii dla 137 osób, pochodzących z rodzin korzystających ze świadczeń pomocy społecznej GOPS i MOPS działających na obszarze powiatów: toruńskiego grodzkiego, toruńskiego ziemskiego, rypińskiego, lipnowskiego, brodnickiego, golubsko-dobrzyńskiego. 3. W ramach powierzenia sfinansowane będą formy wypoczynku organizowane w postaci kolonii, poza miejscem zamieszkania dzieci i młodzieży trwające 14 dni ( 13 noclegów). | 124.494 zł |
II.
Zasady przyznawania dotacji
POWIERZENIE organizacji wypoczynku letniego dla dzieci i
młodzieży z województwa kujawsko-pomorskiego, pochodzących z rodzin korzystających ze
świadczeń pomocy społecznej GOPS i MOPS, które ze względu na swoją
sytuację, wynikającą z problemów rodzinnych, miejsca zamieszkania, niepełnosprawności mają
utrudniony dostęp do wypoczynku.
1. Podmiotami uprawnionymi do ubiegania
się o wsparcie realizacji zadania
publicznego w zakresie organizacji wypoczynku letniego dzieci i młodzieży szkolnej w 2016
roku są organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, ustawy z
dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.
U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm), działające na rzecz
dzieci i młodzieży szkolnej z terenu województwa kujawsko-pomorskiego oraz
prowadzące działalność statutową w zakresie wypoczynku dzieci i młodzieży. W ramach powierzenia realizacji zadania
publicznego sfinansowane będą formy wypoczynku zorganizowane na zasadach
określonych w ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 z późn. zm. ) oraz w rozporządzeniu
Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci
i młodzieży (Dz. U. 2016 r. poz. 452). Zadanie będzie
realizowane na podstawie umowy
o powierzenie realizacji zadania publicznego.
2. Do konkursu może przystąpić
podmiot, wobec którego nie toczy się żadne postępowanie egzekucyjne.
3. Wyklucza się udział środków finansowych własnych
organizatora.
4. Udział dzieci i młodzieży w organizowanym wypoczynku
musi być wolny od obowiązku wnoszenia przez rodziców lub opiekunów prawnych
jakichkolwiek opłat za uczestnictwo.
5. Pierwszeństwo w korzystaniu z wypoczynku mają dzieci:
1) objęte pieczą zastępczą,
2) pochodzące z rodzin żyjących w trudnych warunkach
materialnych, w tym:
a) z rodzin wychowujących troje lub więcej dzieci,
b) samotnie wychowywane, o których mowa w art. 20b pkt 2
ustawy o systemie Oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 z późn. zm.).
3) z zaburzeniami somatycznymi potwierdzonymi
zaświadczeniem lekarskim.
6. Priorytetowo traktowany
będzie wypoczynek:
1) zorganizowany na terenie województwa
kujawsko-pomorskiego, umożliwiający poznanie historii oraz zabytków,
2) z udziałem dzieci i młodzieży niepełnosprawnej
włączające w relacje społeczne przez zajęcia integrujące,
3) posiadający dodatkową ofertę działań prozdrowotnych,
edukacyjnych, promujących aktywny wypoczynek i zainteresowanie aktywnością
fizyczną,
4) promujący wychowanie do wartości społecznych i
kulturowych, które zainspiruje uczestników do kierowania się tymi wartościami w
codziennym życiu.
III. Termin realizacji zadania
• przygotowanie zadania: od dnia ogłoszenia wyników otwartego
konkursu ofert do dnia rozpoczęcia wypoczynku,
• organizacja wypoczynku: od
dnia 01 lipca do dnia 28 sierpnia 2016 r.
IV.
Warunki realizacji zadania
1.
Działania, których realizację należy uwzględnić przy planowaniu zadania:
-organizacja
wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży, pochodzących z rodzin
korzystających ze świadczeń opieki społecznej,
w tym opieki instytucjonalnej tj.
przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i domach dziecka),
mieszkające w województwie Kujawsko-Pomorskim i spełniające obowiązek szkolny
tzn. uczęszczające do szkół podstawowych i gimnazjów (zalecany wiek uczestników
wypoczynku 7-16 lat), w ośrodkach
zlokalizowanych w miejscowościach turystycznie atrakcyjnych. Naboru
uczestników wypoczynku zleceniobiorca dokona za pośrednictwem gminnych i
miejskich ośrodków pomocy społecznej.
- prowadzenie dokumentacji z realizacji
zadania.
2. Podmioty,
o których
mowa w art. 3 ust. 3
ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.
U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm.) realizujące zadanie powinny posiadać niezbędne
warunki i doświadczenie w realizacji zadań o podobnym charakterze. W ramach przyznanej dotacji organizator wypoczynku musi
sfinansować koszt pobytu dziecka, w tym:
a) zakwaterowanie - w obiektach w stanie technicznym nie
budzącym zastrzeżeń, ( z terenem wokół ośrodka bezpiecznym, ogrodzonym,
oświetlonym, posiadających wyposażenie sportowo-rekreacyjne odpowiednie do
realizacji programu), posiadających dobre
warunki sanitarne, w pokojach
maksymalnie 6 osobowych z odpowiednim wyposażeniem (szafy ubraniowe z wieszakami, stolik i krzesła oraz szafki osobiste przy łóżkach). Wyklucza się organizowanie wypoczynku w budynku szkoły w salach lekcyjnych
oraz pod namiotami
b) wyżywienie - 4
posiłki dziennie (śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację), stały
dostęp do napojów. W dniu przyjazdu i wyjazdu należy zagwarantować uczestnikom dwa posiłki
c) transport uczestników oraz pełną opiekę
pedagogiczną w czasie podróży; uczestników należy odebrać w dniu wyjazdu spod
siedziby właściwych powiatowych centrów pomocy rodzinie i ośrodków pomocy
rodzinie i odwieźć w dniu powrotu w to samo miejsce;
d) realizację programu uwzględniającego zainteresowania tematyką historyczną i patriotyczną, z możliwością pobytu w miejscach historycznych w regionie
wypoczynku, oraz promującego wychowanie do wartości społecznych i kulturowych,
które zainspirują uczestników do kierowania się tymi wartościami w codziennym
życiu, z uwzględnieniem także m. in. wycieczek tematycznych, imprez sportowych,
zabaw ruchowych i innych form integracji grupowej, w tym organizację 2 wycieczek wyjazdowych, całodniowych dla uczestników
każdego turnusu, połączonych ze zwiedzaniem miejsc historycznych i atrakcji turystycznych
regionu z bezpłatnym dla uczestnika wstępem do zwiedzanych obiektów;
e) koszty ubezpieczenia uczestników na czas przejazdu i pobytu na
wypoczynku oraz opiekę medyczną uczestnikom wypoczynku;
f) wynagrodzenie personelu pedagogicznego i obsługowego - kadra
pedagogiczna i specjaliści o kwalifikacjach potwierdzonych dokumentami, umożliwiający realizację
przewidzianego programu, w tym kierownik posiadający doświadczenie w pełnieniu
roli kierownika wypoczynku przynajmniej
w okresie 2 sezonów, pełniący swoje obowiązki wyłącznie na rzecz organizowanej
formy wypoczynku;
g) w razie potrzeby artykuły dla dzieci i młodzieży (tj. odzież,
obuwie, środki i przybory higieny osobistej, leki, itp. ) niezbędne w czasie
pobytu na wypoczynku.
3. Zleceniobiorca zapewni uczestnikom
wypoczynku suchy prowiant i napoje w czasie podróży do miejsca wypoczynku
oraz w drodze powrotnej w ilości
dostosowanej do odległości jaką mają do przebycia uczestnicy oraz stały
dostęp do napojów przez cały czas trwania turnusu.
4. Zleceniobiorca zapewni bezpłatną opiekę medyczną uczestnikom
wypoczynku, bezpłatny dostęp do obiektów sportowych i kąpielisk, opiekę
ratownika, bezpłatny wstęp do zwiedzanych obiektów w czasie wycieczek oraz
pełną opiekę pedagogiczną w czasie podróży.
5. Organizator musi posiadać kartę
kwalifikacyjną każdego uczestnika wypoczynku oraz listę uczestników sporządzoną
przez MOPS, GOPS. Po dokonaniu naboru uczestników organizowanego wypoczynku
sporządzi listę uczestników. Lista powinna zawierać imię, nazwisko, datę
urodzenia, nazwę i numer szkoły do której dziecko uczęszcza oraz w przypadku dzieci niepełnosprawnych, rodzaj
niepełnosprawności. W dniu rozpoczęcia realizacji zadania lub najpóźniej w
terminie 3 dni od dnia rozpoczęcia realizacji
zadania, zleceniobiorca dostarczy na adres hwiatrowska@bydgoszcz.uw.gov.pl zleceniodawcy
listę uczestników zadania według stanu na dzień jego rozpoczęcia.
6. Podmiot
realizujący zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w
szczególności ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013
r. poz. 330 z póź. zm.), ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
osobowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2135 z późn. zm.), oraz ustawy z dnia 27
sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.
).
7. Organizatorzy wypoczynku,
którzy nie mają możliwości samodzielnej realizacji zadania, zgodnie
z art. 16 ust. 7 ustawy o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239
z późn. zm.), przedstawiają w ofercie informację w jakim zakresie zadanie
będzie realizowane przez podwykonawców. Za podwykonawstwo nie uważa się pracy
wykonanej przez osoby fizyczne na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło.
V.
Zasady wydatkowania dotacji
1. Dotacja może być wykorzystana wyłącznie na wydatki:
a) bezpośrednio związane z realizacją zadania
publicznego,
b) racjonalne, efektywne i merytorycznie uzasadnione,
c) uwzględnione w budżecie zadania,
d) faktycznie poniesione w okresie realizacji zadania,
tj. od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia realizacji zadania, udokumentowane
dowodami księgowymi (fakturami, rachunkami) wystawionymi wyłącznie na
organizatora wypoczynku i opisanymi w sposób określony w załączniku (wzór stanowi
załącznik Nr 3 do ogłoszenia),
e) dla których jest prowadzona wyodrębniona dokumentacja
finansowo-księgowa,
f) ujęte w ewidencji księgowej podmiotu, któremu
udzielono dotacji.
2. Do kosztów kwalifikowanych, w oparciu o które sporządzony jest kosztorys
zadania, można zaliczyć następujące rodzaje kosztów:
a) koszty administracyjne związane z
realizacją zadania w wysokości nieprzekraczającej
5 % dotacji, w tym:
- koszty
osobowe administracji i obsługi
projektu (udokumentowane umowami zlecenia/
o dzieło) np. koordynator projektu, obsługa administracyjno-biurowa,
księgowość,
- inne koszty
administracyjne związane z realizacją zadania ( np. usługi pocztowe, zakup
materiałów biurowych, koszty telekomunikacyjne,
b) koszty
osobowe, tj. wynagrodzenie i wyżywienie osób bezpośrednio zatrudnionych przy
realizacji zadania na podstawie umów o dzieło/zlecenia, w tym kierownik,
opiekunowie grup, instruktorzy, specjaliści, opieka medyczna (do 15 %
otrzymanej dotacji ),
c) koszty
związane z zakwaterowaniem i wyżywieniem
uczestników,
d) koszty realizacji programu kulturalno-oświatowego,
sportowo-rekreacyjnego, turystyczno-edukacyjnego; ( koszty związane z organizowaniem wycieczek, transportem dotyczącym wycieczek, imprez sportowych,
zabaw i gier terenowych, świetlicowych,
konkursów, itp.( zakup drobnych artykułów sportowych, świetlicowych,
nagród ), bilety wstępu,
e) koszty transportu,
f) koszty ubezpieczenia uczestników oraz zakupu
wyposażenia dla dzieci, które będą
tego wymagać, niezbędnego do funkcjonowania na wypoczynku (odzież, obuwie,
środki do osobistej higieny itp.).
3. Jeżeli dany koszt finansowany z dotacji
wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego nie jest równy z
kosztem określonym w odpowiedniej pozycji kosztorysu, to uznaje się go za
zgodny z kosztorysem wtedy, gdy nie nastąpiło jego zwiększenie o więcej niż 10
%, jeżeli łącznie spełnione są następujące przesłanki:
a) suma przesunięć nie może przekraczać 10 % środków dotacji,
b) suma przesunięć nie może być wynikiem wzrostu wydatków na
wynagrodzenia i honoraria osób biorących udział w realizacji zadania,
c) przesunięcia nie mogą zwiększać wartości kosztów obsługi zadania
ogółem wskazanych
w kosztorysie.
Koszty
i ich kategorie uwzględnione w budżecie zadania muszą mieć swoje
odzwierciedlenie w szczegółowym opisie zadania.
4. Koszty niekwalifikowane, które nie mogą być uwzględnione w kosztorysie zadania,
stanowią m.in.:
a)
stałe koszty działalności podmiotu, w szczególności: wynagrodzenia osobowe
pracowników etatowych i utrzymanie biura (np. opłaty czynszowe, abonamentowe,
rachunki telefoniczne, materiały biurowe, opłaty pocztowe) z wyłączeniem
kosztów wymienionych w pkt. 2 lit. a,
b)
zakup nieruchomości i środków trwałych,
c)
odsetki i odsetki karne,
d)
zakup wyposażenia,
e)
wierzytelności i zobowiązania podmiotu składającego ofertę,
f)
koszty związane z pracami remontowo-budowlanymi.
5. Środki pochodzące z dotacji nie mogą być wykorzystane na finansowanie kosztów realizacji
zadania poza okresem obowiązywania umowy, w szczególności na finansowanie
zaległości, zobowiązań, wyposażenia, sprzętu i akcesoriów komputerowych,
sportowych oraz sprzętu multimedialnego (aparaty, kamery, itp.).
6. Dokumentami potwierdzającymi poniesienie
wydatku mogą być wyłącznie faktury
i rachunki, wystawione wyłącznie na organizatora wypoczynku, które:
a) powinny być opisane w następujący sposób:
jeśli związane są z realizacją programu: ,,kwota..zł została wydatkowana na np.
zakup biletów wstępu na basen (należy wpisać, liczbę grup, uczestników x cenę
jednostkową oraz termin turnusu) zgodnie ze złożonym harmonogramem z dotacji
Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty zgodnie z umową z dnia ...",
b) jeśli dotyczą zakwaterowania, powinny
mieć zaznaczone: liczba osób oraz daty
turnusów,
c) jeśli dotyczą rozliczenia kosztów
wyżywienia, powinny zawierać liczbę posiłków, liczbę osób i cenę jednostkową
posiłku (stawkę dziennego wyżywienia),
d) po opisaniu podlegają skopiowaniu i
załączone są do sprawozdania,
e) przy rozliczaniu nie należy łączyć
turnusów, zestawienia faktur sporządzić należy do każdego turnusu, ujętego w
harmonogramie załączonym do oferty,
f) data wystawienia faktury, musi być zgodna
z terminem turnusu jakiego dotyczy.
7.
Kujawsko-Pomorski Kurator
Oświaty zastrzega sobie prawo do kontroli i oceny stanu realizacji zadania,
efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania oraz prawidłowości wykorzystania przyznanych
środków publicznych. Osoby upoważnione przez Kujawsko-Pomorskiego Kuratora
Oświaty, mogą badać dokumentację i inne nośniki, które mogą mieć znaczenie dla
oceny prawidłowości wykonywania zadania oraz żądać udzielenia ustnie lub na
piśmie informacji dotyczących wykonywania zadania. Kontrola może być prowadzona
w trakcie, jak i po zakończeniu realizacji zadania.
8. Zleceniobiorca po wykonaniu zadania zobowiązany jest do
sporządzenia i dostarczenia sprawozdania w terminie określonym w umowie. Wzór
sprawozdania określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia
15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25 ), (wzór stanowi
załącznik Nr 2 do ogłoszenia). Do sprawozdania należy obowiązkowo
dołączyć materiały dokumentujące podjęte działania w szczególności: listy uczestników, uaktualnione o
informacje dotyczące zmian stanu osobowego.
VI. Termin i warunki składania ofert
1. Termin składania
ofert ustala się do dnia 15 czerwca 2016 r. do godz. 15.00 (decyduje data wpływu do kancelarii).
2. Oferty należy składać wyłącznie na druku
stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia.
3. Oferty można składać osobiście w siedzibie Kuratorium Oświaty w
Kancelarii pok. 300, III piętro do godz. 15.00 lub przesłać na adres: Kuratorium
Oświaty w Bydgoszczy
ul.
Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz (decyduje data wpływu do kancelarii).
4. Na kopercie należy umieścić: pełną nazwę
organizatora i jego adres wraz z dopiskiem ,,Konkurs
ofert - Wypoczynek dzieci i młodzieży 2016 r. - POWIERZENIE"
5. Oferta, która wpłynie po wskazanym w pkt. 1 terminie, nie będzie objęta procedurą konkursową.
6. W
przypadku pytań dotyczących
zadania konkursowego oraz wymogów
formalnych prosimy je kierować wyłącznie w formie elektronicznej na adres: hwiatrowska@bydgoszcz.uw.gov.pl
VII. Wymagana dokumentacja
1. Prawidłowo wypełniony formularz oferty podpisany przez osoby upoważnione do składania
oświadczeń woli, zgodnie z wyciągiem z Krajowego Rejestru Sądowego lub zgodnie
z innym dokumentem potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go
reprezentujących (wzór stanowi załącznik
Nr 1 do ogłoszenia).
Pouczenie
1. Ofertę oraz
załączniki należy składać w jednym egzemplarzu. Wszystkie strony powinny być ze
sobą połączone (np. zszyte) i ponumerowane.
2. Wszystkie pola oferty muszą zostać czytelnie
wypełnione. W pola, które nie odnoszą się do oferenta, należy wpisać ,,nie
dotyczy".
3. W dokumencie nie wolno dokonywać
skreśleń i poprawek, poza wyraźnie wskazanymi rubrykami. W przypadku opcji
,,niepotrzebne skreślić" należy dokonać właściwego wyboru.
4. Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują
pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem
(czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
5. W rubryce I.9. należy wpisać jedynie
te osoby, które będą podpisywać umowę po
ogłoszeniu wyników konkursu. Osoby te muszą być uprawnione zgodnie z odpisem z
Krajowego Rejestru Sądowego lub ewidencji.
6. Na ostatniej stronie ( w wyznaczonym
miejscu ) należy dokładnie wpisać wszystkie załączniki.
2. Kopia aktualnego odpisu z
Krajowego Rejestru Sądowego,
ewidencji (odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, (
ważny do 6 miesięcy od daty wystawienia ). Podmioty wymienione w art. 3. ust. 3
pkt. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003
r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r.
poz. 239 z późn. zm.), składają dekret (o powołaniu na proboszcza lub inną
funkcję) upoważniający do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu.
Pouczenie
1. Kopia musi zostać
potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione.
2. W przypadku wydruku z
Internetu (Ems.ms.gov.pl) aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego nie
musi być opatrzony żadnymi pieczęciami oraz podpisami.
3. Statut podmiotu opatrzony potwierdzeniem
jego zgodności z oryginałem.
4. Oświadczenie o braku zobowiązań publiczno-prawnych wobec
budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego oraz innych źródeł o
charakterze publicznym.
5. Program pobytu uczestników wypoczynku (należy dodatkowo
przedstawić alternatywny harmonogram, uwzględniający niekorzystne warunki
pogodowe ).
6. Szczegółowy opis bazy noclegowej, wykaz zawierający: rodzaj i
charakter obiektu/ów w których odbywać się będzie wypoczynek, adres obiektu,
czas trwania (terminy turnusów), liczba uczestników w turnusie oraz krótki opis miejsca
wypoczynku i okolic (minimum 5 kolorowych fotografii
przedstawiających zewnętrzny i wewnętrzny widok obiektu przeznaczonego do
zakwaterowania uczestników wypoczynku).
Do oferty mogą być dołączone
inne załączniki, w tym rekomendacje i opinie o oferencie lub
o realizowanych przez niego projektach.
Złożenie oferty bez
wszystkich wymaganych, prawidłowo wypełnionych i podpisanych dokumentów
spowoduje ODRZUCENIE oferty z przyczyn formalnych.
VIII. Termin i tryb wyboru oferty
1. Oceny formalnej złożonych ofert dokonują
osoby upoważnione przez Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty.
2. Oferty, które nie spełnią wymogów formalnych, nie będą dalej
rozpatrywane.
3. Oceny merytorycznej złożonych ofert, w
oparciu o przepisy ustawy dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności
pożytku publicznego i o
wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm.) oraz kryteria podane w
treści niniejszego ogłoszenia, dokona komisja konkursowa powołana w celu
opiniowania złożonych ofert.
4. Po
analizie złożonych ofert komisja konkursowa przedłoży rekomendację co do wyboru
ofert Kujawsko-Pomorskiemu Kuratorowi
Oświaty, który dokona ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert.
5. Ogłoszenie wyników otwartego konkursu ofert zostanie podane do
wiadomości publicznej (w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń
Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy oraz na stronie internetowej www.kuratorium.bydgoszcz.uw.gov.pl, zakładka Wypoczynek). Planowany termin ogłoszenia wyników konkursu - do dnia 20 czerwca 2016
r.
6. Od ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert i udzielenia dotacji
nie stosuje się trybu odwoławczego.
7. W przypadku pytań prosimy je
kierować wyłącznie w formie elektronicznej na adres: hwiatrowska@bydgoszcz.uw.gov.pl
8. Oferty wraz z pozostałymi dokumentami nie są zwracane Oferentowi.
IX. Kryteria wyboru oferty
1. Kryteria formalne:
1) ocena, czy podmiot składający ofertę jest
uprawniony do jej złożenia na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o
działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016
r. poz. 239 z późn. zm.),
2) ocena terminowości złożenia oferty
zgodnie z działem VI ogłoszenia,
3) prawidłowość wypełnienia oferty,
4) kompletność załączników,
5)właściwe podpisanie oferty przez osoby do tego
uprawnione.
2. Oceny merytorycznej złożonych ofert o dofinansowanie
wypoczynku letniego dzieci i młodzieży szkolnej w 2016 roku, dokona Komisja powołana przez
Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty, z uwzględnieniem w szczególności
następujących kryteriów:
a)
możliwość realizacji zadania publicznego przez Oferenta,
b)
ukierunkowanie zadania na realizację celów określonych w ogłoszeniu o otwartym
konkursie ofert,
c)
przewidywana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których
realizowane będzie zadanie publiczne, w tym w szczególności atrakcyjność
miejsca realizacji wypoczynku
i atrakcyjność oferty programowe,
d)
miejsce realizacji wypoczynku, rozumiane w szczególności jako dostosowanie
miejsca wypoczynku do formy wypoczynku i oferty programowej,
e)
priorytety Kujawsko-Pomorskiego
Kuratora Oświaty ( część II, pkt 6 ppkt. 1),
f)
atrakcyjność i nowatorstwo oferty programowej rozumianej jako różnorodność form
realizacji programu,
g)
doświadczenie kadry w zakresie sprawowania opieki w trakcie wypoczynku dzieci i młodzieży,
h)
kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do
zakresu rzeczowego zadania,
3. Kryteria oceny wniosków stosowane przy wyborze ofert dotyczyć będą:
1)
oceny zasobów rzeczowo - finansowych zadania - max 20 pkt,
2)
oceny wartości programu, jego
atrakcyjności, proponowane miejsce i baza, udział dzieci i młodzieży w organizowanym wypoczynku o
którym mowa w niniejszym ogłoszeniu w dziale II
- max 40 pkt,
3)
oceny racjonalności, spójności i prawidłowości przedstawionych kalkulacji
kosztów - max 20 pkt,
4)
możliwość realizacji zadania przez organizatora, przy uwzględnieniu
doświadczenia w realizacji wcześniejszych przedsięwzięć oraz realność wykonania zadania - max 10 pkt,
5)
rzetelność i terminowość wykonania dotychczas zrealizowanych przedsięwzięć
zleconych przez Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty - max 10 pkt.
4.
Decyzja o ilości przyznanych punktów zapada w obecności co najmniej 2/3 składu
komisji obecnego posiedzenia. Komisja sumuje ilość sumę do arkusza oceny
punktowej wniosku. Ilość punktów uzyskanych w wyniku oceny decyduje o miejscu
podmiotu na utworzonej liście podmiotów zakwalifikowanych do dofinansowania.
X. Informacje dodatkowe
1.
Informacja,
o której mowa w art. 13 ust. 2 pkt. 7 ustawy z dnia z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie o
zrealizowanych przez Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty w roku ogłoszenia
otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego
rodzaju i związanych z nimi kosztami.
2. W roku 2015 na organizację wypoczynku letniego Dzieci i młodzieży z
województwa kujawsko-pomorskiego przekazano organizacjom pozarządowym kwotę:
645.702 zł z tego :
a) w formie powierzenia wypoczynek został
zrealizowany na kwotę 443.520 zł,
b) w formie wsparcia na kwotę 202.182 zł.
UWAGA: oddziały
terenowe, filie itp. nie posiadające osobowości prawnej lub inne jednostki
wchodzące w skład większych organizacji, których statuty nie przewidują
możliwości ich samodzielnego działania i ubiegania się o dotację, mogą złożyć
ofertę za pośrednictwem np. zarządu głównego lub np. oddziału posiadającego
osobowość prawną lub statutowo określoną możliwość samodzielnego działania i
ubiegania się o dotację, a w ofercie powinien być wskazany wówczas np. oddział
lub np. filia realizująca bezpośrednio zadanie lub załączyć do oferty
upoważnienie Zarządu.
Załącznik nr 1Kujawsko-Pomorski Kurator OświatyMarek Gralik
Wytworzył: | H. Wiatrowska |
---|---|
Data wytworzenia: | 25.05.2016 |
Opublikował w BIP: | Michał Bazelak |
Data opublikowania: | 25.05.2016 08:59 |
Ostatnio zaktualizował: | Robert Ciechanowski |
Data ostatniej aktualizacji: | 02.08.2017 09:27 |
Liczba wyświetleń: | 90 |