W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Strona Główna systemu stron BIP w Polsce
Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

Wróć

Ogłoszenie konkursu ofert na POWIERZENIE wykonania zadania publicznego w zakresie zorganizowania wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży w 2016 r.

Bydgoszcz,  25 maja 2016 r. 
WO. 5551. 2. 6 / 2016.HW
 
 
Ogłoszenie 
o otwartym konkursie ofert
na realizację zadań  publicznych. 
KUJAWSKO - POMORSKI  KURATOR OŚWIATY 
 
działając na podstawie art. 11 ust. 2 oraz art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. 
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm. ),  
ogłasza otwarty konkurs ofert na  realizację zadania publicznego w zakresie zorganizowania w 2016 r. wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej z terenu województwa kujawsko-pomorskiego 
w czasie ferii letnich. 
 
oraz zaprasza do składania ofert. 
 
Zlecenie realizacji zadania nastąpi w formie powierzenia  zadania wraz z udzieleniem dotacji na jego  realizację. 
  
I. Rodzaj zadania, warunki realizacji i wysokość środków publicznych, które Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty ma zamiar przeznaczyć na realizację tego zadania: 
  
Rodzaj zadania i szczegółowe warunki realizacjiWysokość środków
Zadanie z obszaru: wypoczynek dzieci i młodzieży, w tym: 1. Zadanie: organizacja na terenie kraju wypoczynku dzieci i młodzieży z mniejszymi szansami, ze szkół podstawowych i gimnazjów, które ze względu na swoją sytuację, wynikającą z problemów rodzinnych, miejsca zamieszkania i innych mają utrudniony dostęp do wypoczynku z terenu województwa kujawsko-pomorskiego w czasie ferii letnich 2016 r; 2. Organizacja wypoczynku w formie kolonii dla 137 osób, pochodzących z rodzin korzystających ze świadczeń pomocy społecznej GOPS i MOPS działających na obszarze powiatów: toruńskiego grodzkiego, toruńskiego ziemskiego, rypińskiego, lipnowskiego, brodnickiego, golubsko-dobrzyńskiego. 3. W ramach powierzenia sfinansowane będą formy wypoczynku organizowane w postaci kolonii, poza miejscem zamieszkania dzieci i młodzieży trwające 14 dni ( 13 noclegów). 124.494 zł
  
II. Zasady przyznawania dotacji 

POWIERZENIE organizacji wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży z województwa kujawsko-pomorskiego, pochodzących z rodzin korzystających ze świadczeń pomocy społecznej GOPS i MOPS, które ze względu na swoją sytuację,  wynikającą z problemów rodzinnych, miejsca zamieszkania, niepełnosprawności mają utrudniony dostęp do wypoczynku.
 
1. Podmiotami uprawnionymi do ubiegania się  o wsparcie realizacji zadania publicznego w zakresie organizacji wypoczynku letniego dzieci i młodzieży szkolnej w 2016 roku są organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm), działające na rzecz dzieci i młodzieży szkolnej z terenu województwa kujawsko-pomorskiego oraz prowadzące działalność statutową w zakresie wypoczynku dzieci i młodzieży. W ramach powierzenia realizacji zadania publicznego sfinansowane będą formy wypoczynku zorganizowane na zasadach określonych w ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 z późn. zm. ) oraz w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz. U. 2016 r. poz. 452). Zadanie będzie realizowane na podstawie umowy 
o powierzenie realizacji zadania publicznego. 
  
2. Do konkursu może przystąpić podmiot, wobec którego nie toczy się żadne postępowanie egzekucyjne.
  
3. Wyklucza się udział środków finansowych własnych organizatora. 
  
4. Udział dzieci i młodzieży w organizowanym wypoczynku musi być wolny od obowiązku wnoszenia przez rodziców lub opiekunów prawnych jakichkolwiek opłat za uczestnictwo. 
  
5. Pierwszeństwo w korzystaniu z wypoczynku mają dzieci: 

1) objęte pieczą zastępczą, 
2) pochodzące z rodzin żyjących w trudnych warunkach materialnych, w tym: 
a) z rodzin wychowujących troje lub więcej dzieci, 
b) samotnie wychowywane, o których mowa w art. 20b pkt 2 ustawy o systemie Oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 z późn. zm.). 
3) z zaburzeniami somatycznymi potwierdzonymi zaświadczeniem lekarskim. 
  
6. Priorytetowo traktowany  będzie wypoczynek: 
  
1) zorganizowany na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, umożliwiający poznanie historii oraz zabytków, 
2) z udziałem dzieci i młodzieży niepełnosprawnej włączające w relacje społeczne przez zajęcia integrujące, 
3) posiadający dodatkową ofertę działań prozdrowotnych, edukacyjnych, promujących aktywny wypoczynek i zainteresowanie aktywnością fizyczną, 
4) promujący wychowanie do wartości społecznych i kulturowych, które zainspiruje uczestników do kierowania się tymi wartościami w codziennym życiu. 
  
III. Termin realizacji zadania 
  
• przygotowanie zadania: od dnia ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert do dnia rozpoczęcia wypoczynku, 
• organizacja wypoczynku: od dnia 01 lipca do dnia 28 sierpnia 2016 r. 
  
IV. Warunki realizacji zadania 

1. Działania, których realizację należy uwzględnić przy planowaniu zadania: 
-organizacja wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży, pochodzących z rodzin korzystających ze świadczeń opieki społecznej,  w tym opieki instytucjonalnej tj. przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i domach dziecka), mieszkające w województwie Kujawsko-Pomorskim i spełniające obowiązek szkolny tzn. uczęszczające do szkół podstawowych i gimnazjów (zalecany wiek uczestników wypoczynku 7-16 lat), w ośrodkach zlokalizowanych w miejscowościach turystycznie atrakcyjnych. Naboru uczestników wypoczynku zleceniobiorca dokona za pośrednictwem gminnych i miejskich ośrodków pomocy społecznej. 
-  prowadzenie dokumentacji z realizacji zadania. 

2.  Podmioty, o których  mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm.) realizujące zadanie powinny posiadać niezbędne warunki i doświadczenie w realizacji zadań o podobnym charakterze. W ramach przyznanej dotacji organizator wypoczynku musi sfinansować koszt pobytu dziecka, w tym: 

a) zakwaterowanie  - w obiektach w stanie technicznym nie budzącym zastrzeżeń, ( z terenem wokół ośrodka bezpiecznym, ogrodzonym, oświetlonym, posiadających wyposażenie sportowo-rekreacyjne odpowiednie do realizacji programu), posiadających dobre warunki sanitarne, w pokojach maksymalnie 6 osobowych z odpowiednim wyposażeniem (szafy ubraniowe z wieszakami, stolik i krzesła oraz szafki osobiste przy łóżkach). Wyklucza się organizowanie wypoczynku w budynku szkoły w salach lekcyjnych oraz pod namiotami 
b) wyżywienie - 4 posiłki dziennie (śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację), stały dostęp do napojów. W dniu przyjazdu i wyjazdu należy zagwarantować uczestnikom dwa posiłki 
c) transport uczestników oraz pełną opiekę pedagogiczną w czasie podróży; uczestników należy odebrać w dniu wyjazdu spod siedziby właściwych powiatowych centrów pomocy rodzinie i ośrodków pomocy rodzinie i odwieźć w dniu powrotu w to samo miejsce; 
d) realizację programu uwzględniającego zainteresowania tematyką historyczną i patriotyczną, z możliwością pobytu w miejscach historycznych w regionie wypoczynku, oraz promującego wychowanie do wartości społecznych i kulturowych, które zainspirują uczestników do kierowania się tymi wartościami w codziennym życiu, z uwzględnieniem także m. in. wycieczek tematycznych, imprez sportowych, zabaw ruchowych i innych form integracji grupowej, w tym organizację 2 wycieczek wyjazdowych, całodniowych dla uczestników każdego turnusu, połączonych ze zwiedzaniem miejsc historycznych i atrakcji turystycznych regionu z bezpłatnym dla uczestnika wstępem do zwiedzanych obiektów; 
e) koszty ubezpieczenia uczestników na czas przejazdu i pobytu na wypoczynku oraz opiekę medyczną uczestnikom wypoczynku; 
f) wynagrodzenie personelu pedagogicznego i obsługowego - kadra pedagogiczna i specjaliści o kwalifikacjach potwierdzonych dokumentami, umożliwiający realizację przewidzianego programu, w tym kierownik posiadający doświadczenie w pełnieniu roli kierownika wypoczynku przynajmniej 
w okresie 2 sezonów, pełniący swoje obowiązki wyłącznie na rzecz organizowanej formy wypoczynku; 
g) w razie potrzeby artykuły dla dzieci i młodzieży (tj. odzież, obuwie, środki i przybory higieny osobistej, leki, itp. ) niezbędne w czasie pobytu na wypoczynku. 
  
3. Zleceniobiorca zapewni uczestnikom wypoczynku suchy prowiant i napoje w czasie podróży do miejsca wypoczynku  oraz w drodze powrotnej w ilości dostosowanej do odległości jaką mają do przebycia uczestnicy oraz stały dostęp do napojów przez cały czas trwania turnusu. 

4. Zleceniobiorca  zapewni bezpłatną opiekę medyczną uczestnikom wypoczynku, bezpłatny dostęp do obiektów sportowych i kąpielisk, opiekę ratownika, bezpłatny wstęp do zwiedzanych obiektów w czasie wycieczek oraz pełną opiekę pedagogiczną w czasie podróży. 

5. Organizator musi posiadać kartę kwalifikacyjną każdego uczestnika wypoczynku oraz listę uczestników sporządzoną przez MOPS, GOPS. Po dokonaniu naboru uczestników organizowanego wypoczynku sporządzi listę uczestników. Lista powinna zawierać imię, nazwisko, datę urodzenia, nazwę i numer szkoły do której dziecko uczęszcza oraz w  przypadku dzieci niepełnosprawnych, rodzaj niepełnosprawności. W dniu rozpoczęcia realizacji zadania lub najpóźniej w terminie 3 dni od dnia rozpoczęcia realizacji  zadania, zleceniobiorca dostarczy na adres hwiatrowska@bydgoszcz.uw.gov.pl zleceniodawcy  listę uczestników zadania według stanu na dzień jego rozpoczęcia. 

6. Podmiot realizujący zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330 z póź. zm.), ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2135 z późn. zm.), oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm. ). 

7. Organizatorzy wypoczynku, którzy nie mają możliwości samodzielnej realizacji zadania, zgodnie 
z art. 16 ust. 7 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239 
z późn. zm.), przedstawiają w ofercie informację w jakim zakresie zadanie będzie realizowane przez podwykonawców. Za podwykonawstwo nie uważa się pracy wykonanej przez osoby fizyczne na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło. 

V. Zasady wydatkowania dotacji 

1. Dotacja może być wykorzystana wyłącznie na wydatki: 

a) bezpośrednio związane z realizacją zadania publicznego, 
b) racjonalne, efektywne i merytorycznie uzasadnione, 
c) uwzględnione w budżecie zadania, 
d) faktycznie poniesione w okresie realizacji zadania, tj. od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia realizacji zadania, udokumentowane dowodami księgowymi (fakturami, rachunkami) wystawionymi wyłącznie na organizatora wypoczynku i opisanymi w sposób określony w załączniku (wzór stanowi załącznik Nr 3 do ogłoszenia), 
e) dla których jest prowadzona wyodrębniona dokumentacja finansowo-księgowa, 
f) ujęte w ewidencji księgowej podmiotu, któremu udzielono dotacji. 
  
2. Do kosztów kwalifikowanych, w oparciu o które sporządzony jest kosztorys zadania, można zaliczyć następujące rodzaje kosztów: 

a) koszty administracyjne związane z realizacją zadania w wysokości nieprzekraczającej 
5 % dotacji, w tym: 
- koszty osobowe administracji i obsługi projektu (udokumentowane umowami zlecenia/
o dzieło) np. koordynator projektu, obsługa administracyjno-biurowa, księgowość, 
- inne koszty administracyjne związane z realizacją zadania ( np. usługi pocztowe, zakup materiałów biurowych, koszty telekomunikacyjne, 
b) koszty osobowe, tj. wynagrodzenie i wyżywienie osób bezpośrednio zatrudnionych przy realizacji zadania na podstawie umów o dzieło/zlecenia, w tym kierownik, opiekunowie grup, instruktorzy, specjaliści, opieka medyczna (do 15 % otrzymanej dotacji ), 
c) koszty związane z zakwaterowaniem i wyżywieniem uczestników, 
d) koszty realizacji programu kulturalno-oświatowego, sportowo-rekreacyjnego, turystyczno-edukacyjnego; ( koszty związane  z organizowaniem wycieczek, transportem   dotyczącym wycieczek, imprez sportowych, zabaw i gier terenowych,  świetlicowych,  konkursów, itp.( zakup drobnych artykułów sportowych, świetlicowych, nagród ), bilety wstępu, 
e) koszty transportu
f) koszty ubezpieczenia uczestników oraz zakupu wyposażenia dla dzieci, które będą tego wymagać, niezbędnego do funkcjonowania na wypoczynku (odzież, obuwie, środki do osobistej higieny itp.). 

3. Jeżeli dany koszt finansowany z dotacji wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego nie jest równy z kosztem określonym w odpowiedniej pozycji kosztorysu, to uznaje się go za zgodny z kosztorysem wtedy, gdy nie nastąpiło jego zwiększenie o więcej niż 10 %, jeżeli łącznie spełnione są następujące przesłanki: 

a) suma przesunięć nie może przekraczać 10 % środków dotacji, 
b) suma przesunięć nie może być wynikiem wzrostu wydatków na wynagrodzenia i honoraria osób biorących udział w realizacji zadania, 
c) przesunięcia nie mogą zwiększać wartości kosztów obsługi zadania ogółem wskazanych 
w kosztorysie. 

Koszty i ich kategorie uwzględnione w budżecie zadania muszą mieć swoje odzwierciedlenie w szczegółowym opisie zadania. 

4. Koszty niekwalifikowane, które nie mogą być uwzględnione w kosztorysie zadania, stanowią m.in.: 
a) stałe koszty działalności podmiotu, w szczególności: wynagrodzenia osobowe pracowników etatowych i utrzymanie biura (np. opłaty czynszowe, abonamentowe, rachunki telefoniczne, materiały biurowe, opłaty pocztowe) z wyłączeniem kosztów wymienionych w pkt. 2 lit. a, 
b) zakup nieruchomości i środków trwałych, 
c) odsetki i odsetki karne, 
d) zakup wyposażenia, 
e) wierzytelności i zobowiązania podmiotu składającego ofertę, 
f) koszty związane z pracami remontowo-budowlanymi. 

5. Środki pochodzące z dotacji nie mogą być wykorzystane na finansowanie kosztów realizacji zadania poza okresem obowiązywania umowy, w szczególności na finansowanie zaległości, zobowiązań, wyposażenia, sprzętu i akcesoriów komputerowych, sportowych oraz sprzętu multimedialnego (aparaty, kamery, itp.). 
  
6. Dokumentami potwierdzającymi poniesienie wydatku mogą być wyłącznie faktury 
i rachunki, wystawione wyłącznie na organizatora wypoczynku, które: 
a) powinny być opisane w następujący sposób: jeśli związane są z realizacją programu: ,,kwota..zł została wydatkowana na np. zakup biletów wstępu na basen (należy wpisać, liczbę grup, uczestników x cenę jednostkową oraz termin turnusu) zgodnie ze złożonym harmonogramem z dotacji Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty zgodnie z umową z dnia ...", 
b) jeśli dotyczą zakwaterowania, powinny mieć  zaznaczone: liczba osób oraz daty turnusów, 
c) jeśli dotyczą rozliczenia kosztów wyżywienia, powinny zawierać liczbę posiłków, liczbę osób i cenę jednostkową posiłku (stawkę dziennego wyżywienia), 
d) po opisaniu podlegają skopiowaniu i załączone są do sprawozdania, 
e) przy rozliczaniu nie należy łączyć turnusów, zestawienia faktur sporządzić należy do każdego turnusu, ujętego w harmonogramie załączonym do oferty, 
f) data wystawienia faktury, musi być zgodna z terminem turnusu jakiego dotyczy. 
  
7. Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty zastrzega sobie prawo do kontroli i oceny stanu realizacji zadania, efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania  oraz prawidłowości wykorzystania przyznanych środków publicznych. Osoby upoważnione przez Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty, mogą badać dokumentację i inne nośniki, które mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości wykonywania zadania oraz żądać udzielenia ustnie lub na piśmie informacji dotyczących wykonywania zadania. Kontrola może być prowadzona w trakcie, jak i po zakończeniu realizacji zadania. 
  
8. Zleceniobiorca po wykonaniu zadania zobowiązany jest do sporządzenia i dostarczenia sprawozdania w terminie określonym w umowie. Wzór sprawozdania określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego oraz  wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25 ), (wzór stanowi załącznik Nr 2 do ogłoszenia). Do sprawozdania należy obowiązkowo dołączyć materiały dokumentujące podjęte działania w szczególności: listy uczestników, uaktualnione o informacje dotyczące zmian stanu osobowego.  
  
VI. Termin i warunki składania ofert 
  
1. Termin składania ofert ustala się do dnia 15 czerwca 2016 r. do godz. 15.00  (decyduje data wpływu do kancelarii)
  
2. Oferty należy składać wyłącznie na druku stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia. 
  
3. Oferty można składać osobiście w siedzibie Kuratorium Oświaty w Kancelarii pok. 300, III piętro do godz. 15.00 lub przesłać na adres: Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy 
ul. Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz (decyduje data wpływu do kancelarii). 
  
4. Na kopercie należy umieścić: pełną nazwę organizatora i jego adres wraz z dopiskiem ,,Konkurs ofert - Wypoczynek dzieci i młodzieży 2016 r. - POWIERZENIE" 
  
5. Oferta, która wpłynie po wskazanym  w pkt. 1 terminie,  nie będzie objęta procedurą konkursową. 
  
6. W przypadku  pytań  dotyczących  zadania  konkursowego  oraz wymogów  formalnych prosimy je kierować wyłącznie w formie elektronicznej    na adres: hwiatrowska@bydgoszcz.uw.gov.pl 
  
VII. Wymagana dokumentacja 
  
1. Prawidłowo wypełniony formularz oferty podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie z wyciągiem z Krajowego Rejestru Sądowego lub zgodnie z innym dokumentem potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących (wzór stanowi załącznik Nr 1 do ogłoszenia). 
  
Pouczenie 
1. Ofertę oraz załączniki należy składać w jednym egzemplarzu. Wszystkie strony powinny być ze sobą połączone (np. zszyte) i ponumerowane. 
2. Wszystkie pola oferty muszą zostać czytelnie wypełnione. W pola, które nie odnoszą się do oferenta, należy wpisać ,,nie dotyczy". 
3. W dokumencie nie wolno dokonywać skreśleń i poprawek, poza wyraźnie wskazanymi rubrykami. W przypadku opcji ,,niepotrzebne skreślić" należy dokonać właściwego wyboru. 
4. Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji. 
5. W rubryce I.9. należy wpisać jedynie te osoby, które będą podpisywać  umowę po ogłoszeniu wyników konkursu. Osoby te muszą być uprawnione zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub ewidencji. 
6. Na ostatniej stronie ( w wyznaczonym miejscu ) należy dokładnie wpisać wszystkie załączniki. 
  
2. Kopia aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, ewidencji (odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, ( ważny do 6 miesięcy od daty wystawienia ). Podmioty wymienione w art. 3. ust. 3 pkt. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm.), składają dekret (o powołaniu na proboszcza lub inną funkcję) upoważniający do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu. 
  
Pouczenie 
1. Kopia musi zostać potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione. 
2. W przypadku wydruku z Internetu (Ems.ms.gov.pl) aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego nie musi być opatrzony żadnymi pieczęciami oraz podpisami. 
  
3. Statut podmiotu opatrzony potwierdzeniem jego zgodności z oryginałem. 
  
4. Oświadczenie o braku zobowiązań publiczno-prawnych wobec budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego oraz innych źródeł o charakterze publicznym. 
  
5. Program pobytu uczestników wypoczynku (należy dodatkowo przedstawić alternatywny harmonogram, uwzględniający niekorzystne warunki pogodowe ). 
  
6. Szczegółowy opis bazy noclegowej, wykaz zawierający: rodzaj i charakter obiektu/ów w których odbywać się będzie wypoczynek, adres obiektu, czas trwania (terminy turnusów), liczba uczestników  w turnusie oraz krótki opis miejsca wypoczynku i okolic (minimum 5 kolorowych fotografii przedstawiających zewnętrzny i wewnętrzny widok obiektu przeznaczonego do zakwaterowania uczestników wypoczynku). 
  
Do oferty mogą być dołączone inne załączniki, w tym rekomendacje i opinie o oferencie lub 
o realizowanych przez niego projektach. 
  
Złożenie oferty bez wszystkich wymaganych, prawidłowo wypełnionych i podpisanych dokumentów spowoduje ODRZUCENIE oferty z przyczyn formalnych. 
  
VIII. Termin i tryb wyboru oferty 
  
1. Oceny formalnej złożonych ofert dokonują osoby upoważnione przez Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty. 
  
2. Oferty, które nie spełnią wymogów formalnych, nie będą dalej rozpatrywane. 
  
3. Oceny merytorycznej złożonych ofert, w oparciu o przepisy ustawy dnia 24 kwietnia 2003 r.  o  działalności   pożytku   publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm.) oraz kryteria podane w treści niniejszego ogłoszenia, dokona komisja konkursowa powołana w celu opiniowania złożonych ofert. 
  
4. Po analizie złożonych ofert komisja konkursowa przedłoży rekomendację co do wyboru ofert  Kujawsko-Pomorskiemu Kuratorowi Oświaty, który dokona ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert. 
  
5. Ogłoszenie wyników otwartego konkursu ofert zostanie podane do wiadomości publicznej (w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy oraz na stronie internetowej www.kuratorium.bydgoszcz.uw.gov.pl, zakładka Wypoczynek). Planowany termin ogłoszenia wyników konkursu - do dnia 20 czerwca 2016 r. 
  
6. Od ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwoławczego. 
  
7. W przypadku pytań  prosimy je kierować wyłącznie w formie elektronicznej na adres: hwiatrowska@bydgoszcz.uw.gov.pl 
  
8. Oferty wraz z pozostałymi dokumentami nie są zwracane Oferentowi. 
  
IX. Kryteria wyboru oferty 
  
1. Kryteria formalne

1) ocena, czy podmiot składający ofertę jest uprawniony do jej złożenia na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.  o  działalności   pożytku   publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 239 z późn. zm.), 
2) ocena terminowości złożenia oferty zgodnie z działem VI ogłoszenia, 
3) prawidłowość wypełnienia oferty, 
4) kompletność załączników, 
5)właściwe podpisanie oferty przez osoby do tego uprawnione. 
  
2. Oceny merytorycznej złożonych ofert o dofinansowanie wypoczynku letniego dzieci i młodzieży szkolnej w 2016 roku, dokona Komisja powołana przez Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty, z uwzględnieniem w szczególności następujących kryteriów: 
a) możliwość realizacji zadania publicznego przez Oferenta, 
b) ukierunkowanie zadania na realizację celów określonych w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert, 
c) przewidywana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których realizowane będzie zadanie publiczne, w tym w szczególności atrakcyjność miejsca realizacji wypoczynku 
i  atrakcyjność oferty programowe,    
d) miejsce realizacji wypoczynku, rozumiane w szczególności jako dostosowanie miejsca wypoczynku do formy wypoczynku i oferty programowej, 
e) priorytety Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty ( część II, pkt 6 ppkt. 1), 
f) atrakcyjność i nowatorstwo oferty programowej rozumianej jako różnorodność form realizacji programu, 
g) doświadczenie kadry w zakresie sprawowania opieki w trakcie wypoczynku dzieci i młodzieży, 
h) kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, 
  
3. Kryteria oceny wniosków stosowane przy wyborze ofert dotyczyć będą: 

1) oceny zasobów rzeczowo - finansowych zadania - max 20 pkt, 
2) oceny wartości programu,  jego atrakcyjności, proponowane miejsce i baza, udział dzieci i młodzieży w organizowanym wypoczynku o którym mowa w niniejszym ogłoszeniu w dziale II  - max 40 pkt, 
3) oceny racjonalności, spójności i prawidłowości przedstawionych kalkulacji kosztów - max 20 pkt, 
4) możliwość realizacji zadania przez organizatora, przy uwzględnieniu doświadczenia w realizacji wcześniejszych przedsięwzięć oraz realność  wykonania zadania - max 10 pkt, 
5) rzetelność i terminowość wykonania dotychczas zrealizowanych przedsięwzięć zleconych przez Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty - max 10 pkt. 
  
4. Decyzja o ilości przyznanych punktów zapada w obecności co najmniej 2/3 składu komisji obecnego posiedzenia. Komisja sumuje ilość sumę do arkusza oceny punktowej wniosku. Ilość punktów uzyskanych w wyniku oceny decyduje o miejscu podmiotu na utworzonej liście podmiotów zakwalifikowanych do dofinansowania. 
  
X. Informacje dodatkowe  

1. Informacja, o której mowa w art. 13 ust. 2 pkt. 7 ustawy z dnia z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie o zrealizowanych przez Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami. 
  
2. W roku 2015 na organizację wypoczynku letniego Dzieci i młodzieży z województwa kujawsko-pomorskiego przekazano organizacjom pozarządowym kwotę: 645.702 zł   z tego : 
a) w formie powierzenia wypoczynek został zrealizowany na kwotę  443.520 zł, 
b) w formie wsparcia na kwotę 202.182 zł. 
  
UWAGA: oddziały terenowe, filie itp. nie posiadające osobowości prawnej lub inne jednostki wchodzące w skład większych organizacji, których statuty nie przewidują możliwości ich samodzielnego działania i ubiegania się o dotację, mogą złożyć ofertę za pośrednictwem np. zarządu głównego lub np. oddziału posiadającego osobowość prawną lub statutowo określoną możliwość samodzielnego działania i ubiegania się o dotację, a w ofercie powinien być wskazany wówczas np. oddział lub np. filia realizująca bezpośrednio zadanie lub załączyć do oferty upoważnienie Zarządu. 
  
  
Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty 

Marek Gralik
Załącznik nr 1

Załączniki:

Załącznik nr 1
docx, 36.86 kB
Opublikował w BIP: Michał Bazelak
Data opublikowania: 25.05.2016 09:14
Liczba pobrań: 31
Załącznik nr 2
docx, 28.48 kB
Opublikował w BIP: Michał Bazelak
Data opublikowania: 25.05.2016 09:14
Liczba pobrań: 34
Załącznik nr 3
docx, 15.21 kB
Opublikował w BIP: Michał Bazelak
Data opublikowania: 25.05.2016 09:15
Liczba pobrań: 29
Załącznik nr 4
docx, 12.96 kB
Opublikował w BIP: Michał Bazelak
Data opublikowania: 25.05.2016 09:19
Liczba pobrań: 32
Wytworzył: H. Wiatrowska
Data wytworzenia: 25.05.2016
Opublikował w BIP: Michał Bazelak
Data opublikowania: 25.05.2016 08:59
Ostatnio zaktualizował: Robert Ciechanowski
Data ostatniej aktualizacji: 02.08.2017 09:27
Liczba wyświetleń: 90