W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Strona Główna systemu stron BIP w Polsce
Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy - portal gov.pl - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

Duplikat świadectwa/dyplomu

WYDAWANIE  DUPLIKATÓW  ŚWIADECTW  I  DYPLOMÓW  PAŃSTWOWYCH ORAZ ZAŚWIADCZEŃ ZLIKWIDOWANYCH  SZKÓŁ

Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy informuje, że od 1 września 2017 r. całość przekazanej  dokumentacji pedagogicznej zlikwidowanych szkół i placówek oświatowych przechowywana jest w skonsolidowanym archiwum zakładowym w Bydgoszczy.
 
I. Podstawa prawna 

Duplikaty świadectw i dyplomów państwowych wydaje się zgodnie z §24 ust. 1-11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r. poz. 1700 z późn. zm.).
 
II. Wymagane dokumenty
  • wniosek o wydanie duplikatu (wzór do pobrania poniżej),
  • kserokopia dokumentu jeżeli jest w posiadaniu wnioskodawcy, 
  • dokument potwierdzający dokonanie opłaty za wydanie duplikatu  świadectwa/dyplomu, 
  • upoważnienie wystawione przez właściciela dokumentu – w przypadku gdy wnioskodawca nie jest osobą, na którą wydano oryginał dokumentu. 
III. Opłata skarbowa 

Zgodnie z § 29 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r. poz. 1700 z późn. zm.),  w związku z art. 6 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 z późn. zm.) oraz w związku z cz. II pkt 5 załącznika do tej ustawy, za wydanie duplikatu świadectwa, dyplomu pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu. Opłata ta wynosi 26,00 zł.
 
Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy:
Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy
ul. Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz
03 1010 1078 0072 8522 3100 0000

 
W przypadku przelewów zagranicznych:
Kod BIC Narodowy Bank Polski: NBPLPLPW
IBAN tworzymy przez dodanie przed NRB kodu Polski: "PL"
 
Zwolnienie z opłaty skarbowej
Osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu  ubóstwa  będą zwolnione z opłaty za wydanie duplikatu zgodnie z art. 7 pkt 5 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r.poz. 1923 z późn. zm.). 
 
IV. Informacje o przechowywanej dokumentacji w Kuratorium Oświaty 

W sprawie informacji o wydaniu duplikatów, przechowywanych w Kuratorium szkołach i  placówkach oświatowych prosimy zwracać się do archiwistów z odpowiedniego rejonu. 

Sławomir Wiśniewski – rejon działania Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy p. 227
Miasta: Bydgoszcz, Inowrocław, Mogilno, Żnin, Nakło nad Notecią, Sępólno Krajeńskie, Tuchola, Świecie
Powiaty: bydgoski, inowrocławski, mogileński, żniński, nakielski, sępoleński, tucholski i świecki
Tel. 52/34-97-631, e-mail: swisniewski@kuratorium.bydgoszcz.pl    
Szymon Bylicki – rejon działania Delegatury w Toruniu p. 234
Miasta: Toruń, Grudziądz, Brodnica, Wąbrzeźno, Golub Dobrzyń, Chełmno
Powiaty: toruński, grudziądzki, brodnicki, golubsko-dobrzyński, wąbrzeski i chełmiński.
Tel. 52/34-97-870, e-mail: sbylicki@kuratorium.bydgoszcz.pl  
Anna Malendowicz – rejon działania Delegatury we  Włocławku p. 345
Miasta: Włocławek, Lipno, Rypin,  Radziejów, Aleksandrów Kujawski
Powiaty: włocławski, lipnowski, rypiński, radziejowski i aleksandrowski.
Tel. 52/34-97-613, e-mail: amalendowicz@kuratorium.bydgoszcz.pl    
V. Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek można złożyć w kancelarii Kuratorium Oświaty (III piętro, pokój 300) lub przesłać drogą pocztową na adres: 

Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy
ul. Konarskiego 1-3
85-066 Bydgoszcz


Istnieje możliwość złożenia wniosku za pomocą poczty elektronicznej tylko w przypadku posiadania elektronicznego podpisu. Podania przesłane pocztą e-mail, nieopatrzone tym podpisem, nie będą rozpatrywane. 

e-mail: kurator@kuratorium.bydgoszcz.pl
 
Wniosek musi spełniać wymagania określone w art. 63 i 64  ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.).
 
VI. Termin i sposób załatwienia
 
  • jeżeli przedłożony wniosek zawiera wymagane informacje a dokumentacja niezbędna do wystawienia duplikatu znajduje się w posiadaniu archiwum zakładowego Kuratorium  duplikat wydaje się bez zbędnej zwłoki  nie później niż w terminie 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu 2 miesięcy – art.35 § 1 i 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego  (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.), 
  • jeżeli nie została przedłożona pełna  dokumentacja  wnioskodawca zostaje zobowiązany telefonicznie lub pisemnie do uzupełnienia wniosku, 
  • jeżeli mimo wezwania wniosek nie zawiera niezbędnych informacji albo Kuratorium nie posiada stosownej dokumentacji przebiegu nauczania, pisemnie odmawia się wydania duplikatu.
 
VII. Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy 

Duplikat przesyłany jest drogą pocztową na wskazany we wniosku adres. Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną lub przez inne osoby posiadające upoważnienie w Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy ul. Konarskiego 1-3:
  • Sławomir Wiśniewski – p. 227
  • Szymon Bylicki – p. 234
  • Anna Malendowicz – p. 345
VIII. Informacje dodatkowe
  • wydawane są również zaświadczenia potwierdzające naukę w zlikwidowanych szkołach/placówkach – nie pobiera się opłat. 
  
Pliki do pobrania:
1. Wniosek o wydanie duplikatu.
2. Wniosek o wydanie oryginału świadectwa. 
3. Wniosek o wydanie zaświadczenia. 
4. Upoważnienie.

Załączniki:

Wniosek o wydanie duplikatu.
doc, 43.00 kB
Opublikował w BIP: Michał Bazelak
Data opublikowania: 18.07.2019 12:48
Ostatnio zaktualizował: Michał Bazelak
Data ostatniej aktualizacji: 07.10.2020 08:37
Liczba pobrań: 124
Wniosek o wydanie zaświadczenia.
doc, 40.50 kB
Opublikował w BIP: Michał Bazelak
Data opublikowania: 18.07.2019 12:49
Liczba pobrań: 53
Upoważnienie.
doc, 25.50 kB
Opublikował w BIP: Michał Bazelak
Data opublikowania: 18.07.2019 12:50
Liczba pobrań: 104
Opublikował w BIP: Michał Bazelak
Data opublikowania: 28.10.2019 09:15
Liczba pobrań: 52
wykaz szkół z rejonu bydgoskiego
pdf, 186.52 kB
Opublikował w BIP: Michał Bazelak
Data opublikowania: 07.09.2023 08:12
Liczba pobrań: 60
wykaz szkół z rejonu toruńskiego
pdf, 189.58 kB
Opublikował w BIP: Michał Bazelak
Data opublikowania: 07.09.2023 08:13
Liczba pobrań: 54
Opublikował w BIP: Michał Bazelak
Data opublikowania: 07.09.2023 08:13
Liczba pobrań: 42
Wytworzył: M. Marcinkowska
Data wytworzenia: 25.01.2016
Opublikował w BIP: Sławomir Klich
Data opublikowania: 25.01.2016 08:50
Ostatnio zaktualizował: Robert Ciechanowski
Data ostatniej aktualizacji: 03.06.2024 08:43
Liczba wyświetleń: 21