Duplikat świadectwa/dyplomu
WYDAWANIE DUPLIKATÓW ŚWIADECTW I DYPLOMÓW PAŃSTWOWYCH ORAZ ZAŚWIADCZEŃ ZLIKWIDOWANYCH SZKÓŁ
Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy informuje, że od 1 września 2017 r. całość przekazanej dokumentacji pedagogicznej zlikwidowanych szkół i placówek oświatowych przechowywana jest w skonsolidowanym archiwum zakładowym w Bydgoszczy.
I. Podstawa prawna
I. Podstawa prawna
Duplikaty świadectw i dyplomów państwowych wydaje się zgodnie z §24 ust. 1-11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r. poz. 1700 z późn. zm.).
II. Wymagane dokumenty
- wniosek o wydanie duplikatu (wzór do pobrania poniżej),
- kserokopia dokumentu jeżeli jest w posiadaniu wnioskodawcy,
- dokument potwierdzający dokonanie opłaty za wydanie duplikatu świadectwa/dyplomu,
- upoważnienie wystawione przez właściciela dokumentu – w przypadku gdy wnioskodawca nie jest osobą, na którą wydano oryginał dokumentu.
Zgodnie z § 29 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r. poz. 1700 z późn. zm.), w związku z art. 6 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 z późn. zm.) oraz w związku z cz. II pkt 5 załącznika do tej ustawy, za wydanie duplikatu świadectwa, dyplomu pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu. Opłata ta wynosi 26,00 zł.
Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy:
Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy
ul. Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz
03 1010 1078 0072 8522 3100 0000
W przypadku przelewów zagranicznych:
Kod BIC Narodowy Bank Polski: NBPLPLPW
IBAN tworzymy przez dodanie przed NRB kodu Polski: "PL"
Zwolnienie z opłaty skarbowej
Osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa będą zwolnione z opłaty za wydanie duplikatu zgodnie z art. 7 pkt 5 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r.poz. 1923 z późn. zm.).
IV. Informacje o przechowywanej dokumentacji w Kuratorium Oświaty
W sprawie informacji o wydaniu duplikatów, przechowywanych w Kuratorium szkołach i placówkach oświatowych prosimy zwracać się do archiwistów z odpowiedniego rejonu.
Sławomir Wiśniewski – rejon działania Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy p. 227
Miasta: Bydgoszcz, Inowrocław, Mogilno, Żnin, Nakło nad Notecią, Sępólno Krajeńskie, Tuchola, Świecie
Powiaty: bydgoski, inowrocławski, mogileński, żniński, nakielski, sępoleński, tucholski i świecki
Tel. 52/34-97-631, e-mail: swisniewski@kuratorium.bydgoszcz.pl
- Plik PDF: wykaz szkół z rejonu bydgoskiego
Miasta: Toruń, Grudziądz, Brodnica, Wąbrzeźno, Golub Dobrzyń, Chełmno
Powiaty: toruński, grudziądzki, brodnicki, golubsko-dobrzyński, wąbrzeski i chełmiński.
Tel. 52/34-97-870, e-mail: sbylicki@kuratorium.bydgoszcz.pl
- Plik PDF: wykaz szkół z rejonu toruńskiego
Miasta: Włocławek, Lipno, Rypin, Radziejów, Aleksandrów Kujawski
Powiaty: włocławski, lipnowski, rypiński, radziejowski i aleksandrowski.
Tel. 52/34-97-613, e-mail: amalendowicz@kuratorium.bydgoszcz.pl
- Plik PDF: wykaz szkół z rejonu włocławskiego
V. Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek można złożyć w kancelarii Kuratorium Oświaty (III piętro, pokój 300) lub przesłać drogą pocztową na adres:
Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy
ul. Konarskiego 1-3
85-066 Bydgoszcz
Istnieje możliwość złożenia wniosku za pomocą poczty elektronicznej tylko w przypadku posiadania elektronicznego podpisu. Podania przesłane pocztą e-mail, nieopatrzone tym podpisem, nie będą rozpatrywane.
e-mail: kurator@kuratorium.bydgoszcz.pl
Wniosek musi spełniać wymagania określone w art. 63 i 64 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.).
VI. Termin i sposób załatwienia
- jeżeli przedłożony wniosek zawiera wymagane informacje a dokumentacja niezbędna do wystawienia duplikatu znajduje się w posiadaniu archiwum zakładowego Kuratorium duplikat wydaje się bez zbędnej zwłoki nie później niż w terminie 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu 2 miesięcy – art.35 § 1 i 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.),
- jeżeli nie została przedłożona pełna dokumentacja wnioskodawca zostaje zobowiązany telefonicznie lub pisemnie do uzupełnienia wniosku,
- jeżeli mimo wezwania wniosek nie zawiera niezbędnych informacji albo Kuratorium nie posiada stosownej dokumentacji przebiegu nauczania, pisemnie odmawia się wydania duplikatu.
VII. Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy
Duplikat przesyłany jest drogą pocztową na wskazany we wniosku adres. Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną lub przez inne osoby posiadające upoważnienie w Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy ul. Konarskiego 1-3:
- Sławomir Wiśniewski – p. 227
- Szymon Bylicki – p. 234
- Anna Malendowicz – p. 345
- wydawane są również zaświadczenia potwierdzające naukę w zlikwidowanych szkołach/placówkach – nie pobiera się opłat.
Pliki do pobrania:
1. Wniosek o wydanie duplikatu.
2. Wniosek o wydanie oryginału świadectwa.
3. Wniosek o wydanie zaświadczenia.
4. Upoważnienie.
Wytworzył: | M. Marcinkowska |
---|---|
Data wytworzenia: | 25.01.2016 |
Opublikował w BIP: | Sławomir Klich |
Data opublikowania: | 25.01.2016 08:50 |
Ostatnio zaktualizował: | Robert Ciechanowski |
Data ostatniej aktualizacji: | 03.06.2024 08:43 |
Liczba wyświetleń: | 21 |